• man911

    Måste skriva av mig om min fru

    Varit gifta i 11 år. Har 2 barn. Hon är alltid slarvig. Städa nästan aldrig eller tvättar, lagar mat. Hon sprider sina saker över allt i huset.


    Vi Har en katt som hon ville ha. Men hon tömmer aldrig kattlådan, får jag göra.  Hon gör det om jag säger till henne. Testat att inte säga något, Då blev den överfull, Lika dant med tvätten. Vattnar aldrig blommorna. De dör så köper hon nya. Jag tyckte det var dumt, så nu håller jag de vid liv.


    Hon göra bara saker om man säger till henne att göra det. Känner mig som hennes mamma när man ska behöva säga till om allt. Så tycker hon jag bara klagar. Men säger jag inget så gör hon ju inget.


    Hon kan aldrig ta initiativ till något. Som att öva på att skriva läsa m.m. med barnen när hon är hemma.
    Mest jag som gör det.


    Hon är mobilberonde. Har skärmtid på 5-6 timmar om dagen.


    Kollar jag tv, så håller hon på med mobilen. Brukar turas om att lägga barnen. Nu vill hon alltid göra det. Tror det är för hon vill ligga med mobilen. Sen sommar hon nästan var kväll med barnen. Tröttnat på att försöka få liv i henne, eftersom det händer ofta.


    Jag gör det mesta i huset. Lagar alltid maten.  


    Hon tar aldrig initiativ till sex. Ligger bara helt still när vi har det. De första åren kunde hon ta initiativ. Så blir inte ofta vi har det. För längre sen kunde vi ge varandra beröring, pussar. Inte nu längre.


    Hon jobbar inte heltid. Är inte utbränd och mår bra. Har frågat några gånger.


    Föräldraledigheten delade vi lika.


    Hon säger att hon har känslor för mig och älskar mig. Men jag tror inte det.


    Såg för något år sen att hon skrev förtiga meddelande på instagram med en man. Han skulle kolla på solnedgång och sa hon kunde med. Ville äta pizza med henne m.m. Tog upp det med henne då blev hon upprörd och sa de aldrig träffades. Jag tror de aldrig träffades. Hon raderade honom.


    Nu har de tagit kontakt igen och skriver flörtiga meddelande. Såg hon kört o kollat var han bor. Hon skrev att hon och barnen ville åka med honom på jobbet. Han hade skrivit om hon inte varit gift hade han lagt in en stöt. Verkar som de hade bestämt träff. Men hon fick förhinder. För hon skrev det fick bli en annan dag. Meddelandet innan måste hon raderat. Hon vill nog bli mer än vän med honom.


    Hon har mobilen med sig över allt. Kollade när hon sov, då vaknade hon och blev sur.


    Såg nu att hon raderat allt.


    Funderade ett tag på om hon är asexuell. Då hon inte verkar bry sig om sex. Nu funderar jag på om hon är bi, såg hon kollar lesbisk porr när tjejer gnider sig mot varandra.  


    Den dagen vi hade varit gifta 10 år. Då hade hon bestämt att hon skulle med en vän och shoppa kläder.


    Är ofta hon jobbar extra. Känns som hon inte vill vara hemma med mig o barnen.


     


    Tips?   Gå till par terapi?


     

  • Svar på tråden Måste skriva av mig om min fru
  • Anonym (L)

    Allvarligt talat, LÄMNA henne! Det finns ingenting som kan rädda detta. Läs igenom det du skriver och se själv hur hon är. Det går inte att rädda.

    Du blir lyckligare utan henne. Det är redan kört, hon har inte längre känslor.

  • Anonym (leave)

    Nej, ingen terapi. Du ska inte slösa en till sekund på den människan. Hon visar dig ingen kärlek, är ointresserad av sex, gör inte sin del av hushållsarbetet eller ansvar för barnen och har redan varit otrogen. Ja jag säger varit otrogen för i mina ögon har den gränsen redan nåtts, man måste inte ha en kuk i en vagina innan det räknas som otrohet. Hon har redan varit emotionellt otrogen och visat ett sug efter samt planerat att försöka vara fysiskt otrogen. Den kvinnan är redan ur ert förhållande och stannar på ren lathet/slentrian/ovilja att upprota barnen. Du är olycklig och förtjänar bättre. Terapi kan inte rädda det där. 

    Börja planera att lämna redan nu. 

  • Less is more

    Hon beter sig extremt illa - vilken idiot hon är.

    Men familjeterapi vara bra även vid separation eftersom ni har barn.

  • CitronTulo

    Ärligt talat.. vad ger det dig att fortsätta att leva tillsammans med henne? Låter som att det har gått för långt för att fixa..
    Du klarar dig lika bra, eller bättre, på egen hand! Älskar du henne? Vill du leva ihop med henne?
    Låter ju inte som att hon är så sugen på att leva tillsammans med dig liksom. Hon skulle kanske bara bli lättad om du tog upp det till diskussion? Kanske skulle det bli en ögonöppnare för henne och hon förstår att hon är på väg att förlora dig, vill hon fortsätta så måste hon ju skärpa upp sig betydligt!

  • Anonym (Helt tokigt)

    Hur lyckats såna kvinnor hitta män som dig? Jag är 30, gått 5 år på universitet med en master, heltidsjobb med bra lön, tränar regelbundet, skötsam, rent hemma osv. Men ingen jag träffat vill binda sig. Men såna kvinnor som din fru lyckats både gifta sig, skaffa barn, bo i hus, jobba lite som man känner och flörta med andra. Och du är kvar och stöttar, va i helvete liksom.

  • Barbro45

    Om en vän till dig berättat detta om sin fru eller sin man, vad hade du då gett för råd! Familjeterapi är bra oavsett om ni bryter upp eller inte, de kan öka möjligheten till en sund relation när det gäller era barn.
    Er relation blir en förebild på hur en vuxenrelation ska vara för era barn. Är det något du vill att era barn sa ha? Att bryta upp från en osund relation är att visa sina barn vikten av självrespekt.


    Om det inte är möjligt med familjeterapi/hon vägrar. Se över det praktiska och ekonomiska konsekvenserna och säg sedan att du vill bryta upp. 

  • Anonym (Alice)

    En tyvärr mycket vanlig situation (fast det omvända) i många familjer. Enda skillnaden är att kvinnan då är för trött för att ligga.

    Vad jag kan se så får du inga klassiska påhopp (som kvinnor får) att du får skylla dig själv som valt henne till fru, att det är ditt fel att du inte satt ner foten, att det finns så många andra bra tjejer där ute som är snälla och blir ratade för denna typ av kvinna, att du måste sänka kraven och standarden i hemmet för du är överpedant! Att du inte ska slita upp familje i skiljsmässan utan det ligger på dig att hitta ett sätt att få allra att funka.

    Så istället ska du få ett kvinnligt råd såsom kvinnor får:

    - låt det bli konsekvenser. Dvs laga enbart mat åt dig själv och skit i hennes saker. Tillåt att saker går åt helvete.

    - kräv förändring eller skiljsmässa

    - parterapi!

    - särbo

    Du är ihop med en vuxenbebis. Och det är en jäkligt knivig situation som dränerar dig. Terapi tycker jag du ska kräva direkt.

  • Anonym (Enig med dem andra här.)

    Jag är enig med dem andra här. Du är värd någon bättre och att ha det bättre om det ligger till som du beskriver det. Titta över din ekonomi och kolla om du till exempel kan söka en lägenhet på egen hand. Du har mitt stöd!

  • Billie38

    Sätt dig ner med henne och förklara att detta inte fungerar och fråga henne vad hon vill göra, separera eller förändra er tid ihop.

    Det kan vara depression, inte alla som vågar erkänna att dom mår dåligt.

    Kanske fast schema på hushållsuppgifter kan fungera?

  • Anonym (eee)

    städ och stök-frågan är ju en sak. Om hon skriver med en annan man är en helt annan sak! Det första lär du ha känt till eftersom ni varit ihop så länge, Vet inte varför du tar upp det nu när det nog egentligen handlar om hennes kontakter med annan man. 

    Fokusera på det. 

  • Anonym (Falabella)

    Men bara lämna kvinnsbebisen då om hon inte lyssnar när du bett om förändring.

    Allvarligt- hur många år tänker du lägga på att inte ha sex och göra allt i relationen annars?

    Och det ser ju ändå ut som hon letar efter nåt annat, så är det inte lika bra att dra av plåstret? 

  • Anonym (Gå vidare med ditt liv)

    Skilj dig! Så kan hon leva i kattstanken och du blir fri att träffa någon ny och bättre.

  • Anonym (Maskrosen)

    Hon har nog inga känslor för dig kvar.

    Letar hon nytt kanske det är hon som lämnar först.

    Eller så stannar hon på "hotellet" och har honom sidan om...

Svar på tråden Måste skriva av mig om min fru