Abort i vecka 10, någon med erfarenhet som kan dela med sig av sina upplevelser? :/
Jag har också gjort en medicinsk abort.
Var som du livrädd. Efter första tabletten som skulle stanna hormonerna kände jag inget, kom pytte lite blod.
Dagen efter åkte jag till sjukhuset för att ta cytotec.
Inget hände först, tog säkert 1-2 timmar innan jag började blöda. Blödde inte mycket, mkt mindre än min vanliga mens, gjorde knappt ont alls, mindre än mens värk.
Sen slog det till ordentligt, jag började spy och vart helt yr av smärta som kom från ingenstans. Jag ringde då på den röda knappen och de kom in personal direkt. Jag hade så ont att jag endast kunde säga "morfin". 1 minut senare kom läkare och gav mig morfin direkt i blodet och smärtan försvann direkt i princip. Så den hemska smärtan jag kände varade max i 4-5 min. Blödde sparsamt under hela aborten i ca 3 veckor. Gick sen på återbesök och allt var då ute kunde man se.
Dock ångrade jag mig så efteråt, jag tog beslutet i panik. Hade jag fått göra om det idag hade jag aldrig gjort aborten. Men mina erfarenheter rent fysiskt från aborten är att det är inte alls lika hemskt och smärtsamt som man läser om. Det kommer gå bra!