Inlägg från: Anonym (Maja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maja)

Abort i vecka 10, någon med erfarenhet som kan dela med sig av sina upplevelser? :/

Jag gjorde medicinsk abort i slutet av vecka 9. Var rädd som sjutton.

Fick vara på sjukhus trots tidigare barnfödslar. Första tabletten fick jag lite blödning av andra dagen. Inget annat.

Sedan till sjukhuset nästa morgon. Två cytotec upp så långt man nådde upp + 2 naproxen 500 mg för ev smärtlindring.Vänta.

Det gick lungt till, efter ca 45 minuter så började det som lätta till svårare värkar och det kändes att det hände något. Vaggade fram till toan och där sa det plupp bokstavligen och det ramlade ut hela paketetet. Tittade inte spolade bara. Sedan hade jag rejäla eftervärkar 2-3 dagar som efter mina 3 förlossningar. Hade som en aningen kraftigare mentrustion efteråt, mer långvarig än så mycket blod.

Jag var helt säker men tyckte inte det fanns anledning att må sämre och titta efter fostret.

Är du osäker så be att få prata med kurator på Gyn. Man kan klara mycket om man egentligen vill ha barnet. Så tänk efter. Vill man göra abort så fixar man det. Men enkelt är det ändå inte.

Lycka till.

Svar på tråden Abort i vecka 10, någon med erfarenhet som kan dela med sig av sina upplevelser? :/