Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Min mamma dog för fem månader sen och sorgen är inte lättare :((

Hej! Jag beklagar verkligen sorgen.

Min mamma gick bort för 5 år sedan när jag var 21, också väldigt hastigt. Jag minns att jag tänkte mycket som dig. För min del så har livet aldrig blivit detsamma, MEN jag har lärt mig att leva med att mamma är borta. Jag börjar acceptera nu att jag aldrig kommer komma över hennes död. Jag har lärt mig att hantera det och acceptera livet efter henne. 5 månader är ingen lång tid att sörja. Alla är ju såklart olika men jag vet att jag började kunna känna glädje igen kanske 1,5 år efter att mamma gått bort. Minns att jag också kände en sån där bubbla, att jag hade fastnat. Man fastnar tills hjärnan och kroppen orkar ta sig ut ur den.

Har du någon samtalskontakt? Är alltid skönt att kunna prata med någon, även om du kanske känner att du inte orkar.

Sen tror jag det är bra att bara göra grejer även om man inte känner nån glädje, tex träffa vänner. Jag vet att jag bara satt och var med. Jag sa inte så mycket, men kom ändå hemifrån, såg nåt annat.

Du kommer klara det här! Men det tar längre tid än vad man egentligen orkar med. Men det blir bättre. Kram!

Svar på tråden Min mamma dog för fem månader sen och sorgen är inte lättare :((