• Anonym (Hjälp­!)
    Fri 19 Jun 2020 21:41
    655 visningar
    11 svar
    11
    655

    Läkaren vill operera nu, utomkveds?

    Vilken resa. Förra onsdagen sökte jag för jag hade ont i höger äggstock, hade precis plussat. Blod hcg visade på 43. Fick återbesök till veckan efter. Inget syntes på vul och hcg hade ökat till 245.

    Idag fick jag tokont och åkte in på akuten. Inget syns än och har på 2 dagar gått från 245 till 350.

    Hon misstänkte att en cysta spruckit. Är nu inlagd med morfin och dropp. Hon vill göra en operation inatt för misstänkt utomkveds men jag är VÄLDIGT fundersam på det och vill hellre ge det lite mer tid. Eller är det dumt av mig? Jag har någon förhoppning av att det bara är lite tidigt. Min sista blödning var den 13 maj så jag anser att jag kanske bara är väldigt tidig?

    Jag behöver verkligen någon att bolla med. Ska jag stå på mig att inte opereras eller låter det helt kört?

  • Svar på tråden Läkaren vill operera nu, utomkveds?
  • Fri 19 Jun 2020 21:42
    #1

    Du ska lita på läkaren och opereras.

  • Anonym (?)
    Fri 19 Jun 2020 21:46
    #2

    Vad är och har varit dina symptom mer exakt?

  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Fri 19 Jun 2020 21:53
    #3
    Anonym (?) skrev 2020-06-19 21:46:40 följande:

    Vad är och har varit dina symptom mer exakt?


    Jag har som sagt haft ont mot höger äggstock. Då jag har en del missfall bakom mig och cellförändringar har dom följt mig. Sista veckan har jag inte haft ont en enda gång eller blött någonting. Känt mig mer gravid med ondare bröst typ.

    Idag som sagt small det till helt plötsligt på vänster sida men då var det antagligen en cysta som spruckit enligt läkaren.
  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Fri 19 Jun 2020 21:55
    #4

    Hon tycker att hcg är helt fel men efter att ha läst 100 olika trådar så verkar det ibland som att man kan ha hyfsat lågt i början. Enligt appen bör jag vara i vecka ca 5+0 och då ser man visst inte ibland på vul för att det är för tidigt.

  • Anonym (Dubbe­lt)
    Fri 19 Jun 2020 22:09
    #5
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-06-19 21:55:45 följande:
    Hon tycker att hcg är helt fel men efter att ha läst 100 olika trådar så verkar det ibland som att man kan ha hyfsat lågt i början. Enligt appen bör jag vara i vecka ca 5+0 och då ser man visst inte ibland på vul för att det är för tidigt.
    Ja, ditt hcg har stigit för lite. Det ska dubblas varannan till var tredje dag. I början är det självklart lågt, men v.6 om du nu vore så långt gången ska det ligga på mycket mer än vad du har. Om du nu inte vill göra som läkaren föreslår måsta du ta flera hcg till. Visar dom samma sak är nåt fel.
  • Fri 19 Jun 2020 22:10
    #6

    Det är väl bättre att kolla upp det?

    Trådar från andra människor, kom igen nu

  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Fri 19 Jun 2020 23:28
    #7
    Anonym (Dubbelt) skrev 2020-06-19 22:09:29 följande:

    Ja, ditt hcg har stigit för lite. Det ska dubblas varannan till var tredje dag. I början är det självklart lågt, men v.6 om du nu vore så långt gången ska det ligga på mycket mer än vad du har. Om du nu inte vill göra som läkaren föreslår måsta du ta flera hcg till. Visar dom samma sak är nåt fel.




    Enligt den här är gränsvärdet för lägsta 100 i vecka 5?

    antar att man bara försöka gripa efter halmstrån.
  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Sat 20 Jun 2020 06:50
    #8

    Ingen som haft låga hcg som det gått bra för?

  • Sat 20 Jun 2020 19:35
    #9

    Saken e den att man kan ha låga värden med de fördubblas ändå 2-3 dag. Tyvärr griper du efter halmstrån TS. Detta e ingen normal graviditet, jag beklagar. Dina värden fördubblas inte. Varit med om utomkveds två gånger så vet vad jag pratar om. Risken om du väntat e att äggledaren Kan spricka å du fåren massiv blödning och kan dö.

    Oavsett hur du gör kommer denna graviditet inte lyckas. Frågan e bara hur skadad DIN kropp Kommer att bli! Låter hårt men sanningen e tyvärr hård ibland. Gå med på op. Be den försöka rädda äggledaren. Läck och försök bli gravid igen när du känner kropp Å sinne e i balans igen! Hoppas du förstår mitt inlägg som hård välmening!<3

  • Anonym (Hjälp­!) Trådstartaren
    Sun 21 Jun 2020 01:59
    #10
    Johanna1986 skrev 2020-06-20 19:35:06 följande:

    Saken e den att man kan ha låga värden med de fördubblas ändå 2-3 dag. Tyvärr griper du efter halmstrån TS. Detta e ingen normal graviditet, jag beklagar. Dina värden fördubblas inte. Varit med om utomkveds två gånger så vet vad jag pratar om. Risken om du väntat e att äggledaren Kan spricka å du fåren massiv blödning och kan dö.

    Oavsett hur du gör kommer denna graviditet inte lyckas. Frågan e bara hur skadad DIN kropp Kommer att bli! Låter hårt men sanningen e tyvärr hård ibland. Gå med på op. Be den försöka rädda äggledaren. Läck och försök bli gravid igen när du känner kropp Å sinne e i balans igen! Hoppas du förstår mitt inlägg som hård välmening!<3


    Tack, jag är tacksam för dina ord. Fick träffa överläkaren idag och en annan till som gjorde en undersökning och idag såg dom något i livmodern och ingen annanstans. Så dom valde att avvakta till onsdag för ny undersökning och provtagning.
  • Sun 21 Jun 2020 09:29
    #11
    Anonym (Hjälp!) skrev 2020-06-21 01:59:43 följande:

    Tack, jag är tacksam för dina ord. Fick träffa överläkaren idag och en annan till som gjorde en undersökning och idag såg dom något i livmodern och ingen annanstans. Så dom valde att avvakta till onsdag för ny undersökning och provtagning.


    Så va de för mig i början med med båda mina x. När man har de bildas oftast en psydosäck eller hur de stavas.... typ som en oregelbunden hinnsäck. Men den e tom å oftast finns de blod i anknytning till denna. Jag hoppas innerligt att de inte e så för dig. Men berättar hur de varit innan jag fått mina x bekräftade.
Svar på tråden Läkaren vill operera nu, utomkveds?