Inlägg från: ensamärstark |Visa alla inlägg
  • ensamärstark

    BF mars 2021

    LoveL skrev 2020-06-27 10:37:50 följande:

    Idag berättade jag för blivande pappan. Haha han var så chockad och såg livrädd ut samtidigt som glad.

    Men....någon som haft en ljuuuuus ljus (knappt synligt) beige flytning i detta skede? Nu eller tidigare graviditet? Betyder det missfall eller ska jag hålla mig lugn? Tog ju gravtest imorse, ett digitalt (gravid 2-3) och en sticka som såg ut som igår. Kanske liiite starkare, inte svagare streck iaf.


    Jag har haft spottings (beiga och rosa/lila flytningar) samt blödigt färskt blod ett par dagar ända sedan 5dagar efter ägglosning och det verkar inte sluta men testerna ökar ändå
  • ensamärstark
    Linda4barnsmamma skrev 2020-06-27 19:21:14 följande:

    Jag har börjat att blöda nu ikväll, började med rosa på paret när jag torkade mig och nyss kom det blod, ska ta ett sista gravtest imorgon bitti och kolla hur den ser ut. Men är nog så kört för oss den här gången, jag har aldrig fått missfall innan,


    Åh neeeeeeeej :(
  • ensamärstark
    Nathiis skrev 2020-06-27 23:03:52 följande:

    Hej <3

    Plussade ikväll på äl +9/10. Har en liten tjej född i slutet på Mars -19 (:

    Hoppas lilla frö vill stanna kvar !

    Finns det någon hemlig facebookgrupp med inte så många medlemar tro ? (:


    Välkommen! Yes vi har en facebookgrupp. Skriv meddelande till

    Mallanino här i gruppen så fixar hon :)

    Roligt med ännu ett mars barn, hur var det att få barn i mars?
  • ensamärstark
    Jagerika skrev 2020-06-29 10:30:40 följande:

    BF 2 mars här också! Plussade midsommarafton på ÄL+9 men eftersom jag genomgått ivf så säger jag att det var Ruvardag 5 för mig <3 försökt få barn i 2,5 år så det är helt otroligt att jag fått mitt första plus någonsin nu <3 är idag i v5 ( 4+5)!


    Vad roligt! Vi plussa samma dag o har BF samma dag :) grattis!!
  • ensamärstark
    Jecce skrev 2020-07-02 08:03:04 följande:

    Åh så härligt att ni redan har fixat en fb grupp. Jag väntar ivrigt på att få ta grav test. Lever i ett samkönat förhållande och vi har gjort insemination. I morgon är det en vecka sen och jag har lite symptom. Ska testa för plussat nästa vecka eller i helgen. Hoppas på de bästa :) om jag plussar är jag jättegärna med i gruppen :)


    Vi håller tummarna :)
  • ensamärstark
    Veronica5 skrev 2020-07-02 09:30:38 följande:

    Hej! Jag hänger gärna på här. Plussade i måndags, väntar första barnet och det tog sig på försök 13. BF är ca 8/3 :)


    Grattis!! Och välkommen
  • ensamärstark
    Emmaaa91 skrev 2020-07-03 07:41:31 följande:

    Någon mer än jag som testar dag efter dag bara för att? Jag blir typ galen på mig själv, men kan inte låta bli när jag har så många test hemma! Börjar nog bli knäpp! :) hur mår ni allihopa ?

    Jag tycker detta känns så sjukt. Har inget illamående, bara lite grann för en vecka sedan. Har däremot riktigt ont i brösten nu, extra trött och extremt mycket hungrigare än innan. Men annars ingenting. Är väldigt uppsvullen redan.. känns som jag är längre gången än vad jag är ^^!


    Jag!!

    Haha, jag testar varje dag, har flera hundra olika stickor hemma!

  • ensamärstark
    Emmaaa91 skrev 2020-07-03 07:41:31 följande:

    Någon mer än jag som testar dag efter dag bara för att? Jag blir typ galen på mig själv, men kan inte låta bli när jag har så många test hemma! Börjar nog bli knäpp! :) hur mår ni allihopa ?

    Jag tycker detta känns så sjukt. Har inget illamående, bara lite grann för en vecka sedan. Har däremot riktigt ont i brösten nu, extra trött och extremt mycket hungrigare än innan. Men annars ingenting. Är väldigt uppsvullen redan.. känns som jag är längre gången än vad jag är ^^!


    Dock har jag typ inga symtom! Lite Molvärk, mest på vänstersidan, lite värk i svanken o halsbränna ibland
  • ensamärstark
    Emmaaa91 skrev 2020-07-03 13:06:03 följande:

    Hehehe! Skönt att jag inte är ensam :) ;)

    Wooow vilket klart streck! :)

    Tyckte det var skönt när jag fick dessa resultat häromdagen :)

    Symtomen kommer nog ska du se ;)


    Ja jag väntar på nytt veckoindikator. Fick 2-3 på BIM. Nu är jag i vecka 5+2 så borde bli 3+ nu :)
  • ensamärstark
    Undrandee skrev 2020-07-10 16:26:40 följande:

    Jag har 2 missfall i bagaget från förra året. Kan man be om ett tidigt ultraljud, eller kommer det bara vara "bortkastat?"


    Ring privat till Gyn så får du säkert en tid
  • ensamärstark

    Idag trodde jag jag skulle få bekräftat missfall.

    Istället får jag se våran lilla bebis med tickande hjärta!

    Vecka 6+5 mättes jag i idag bara en dag efter vad jag beräknat! BF 3 mars

    Så glad!!

  • ensamärstark
    Undrandee skrev 2020-07-16 09:57:55 följande:

    Dags att lämma nytt hCG prov nu på VC. Är så sjukligt nervös inför detta att något ska vara fel! :(


    Håller tummarna <3
  • ensamärstark
    Ronjas88 skrev 2020-07-16 11:17:51 följande:

    Grattis!!! :) Hur kommer det sig att du trodde du fått missfall?


    Inga symtom, tester som blev svagare, veckan innan var jag inne och läkaren daterade mig nästan en vecka bakåt mot vad jag borde varit och såg endast hinnsäck ingenting i.

    Så hon sa att det var 50/50 om det var en frisk graviditet eller avstannad..
  • ensamärstark
    HanNa0315 skrev 2020-07-17 03:43:04 följande:

    Jag vill också vara med! Kan jag få en inbjudan?


    Det finns en till facebookgrupp där vi är några fler. Om du bläddrar bakåt i tråden så ser du vem du ska skicka till :)
  • ensamärstark
    Undrandee skrev 2020-07-17 15:45:07 följande:

    Idag är teststrecket starkare än kontrollstrecket, måste ju båda gott för en normal graviditet?! Har inte hört något ännu om mina hCG värden dock, så blir en nervös helg!


    Har du kollat 1177 mina värden kom in där :)
  • ensamärstark
    Wimmie skrev 2020-07-26 22:17:31 följande:

    Hur mår ni?

    Jag är i 7 + 2. Fortfarande väldigt trött och magen är inte som den ska. Otroligt uppsvälld.

    Har nytt VUL om en dryg vecka. Längtar. Vill se hjärtljud då så att jag inte mår såhär i onödan igen.


    Jag är i 8+4 idag och mår totalt PISS! såg bebis med hjärta i vecka 6+5. Då hade jag typ inga symtom, nu har jag för mycket känns det som! Haha

    Magen är så svullen så ser ut o vara runt vecka 20 så i veckan blir vi tvungna o berätta för våra stora barn för vi misstänker att dom redan fattar
  • ensamärstark
    Kanonen78 skrev 2020-07-28 23:11:41 följande:

    Hoppar in:)

    Om jag räknar rätt är BF 25/3, är 5+5 idag, men har inte första besök hos BM förens jag är 9+6. Känns som en evighet dit och fanns inga tider innan :(

    Mår jättebra i övrigt, ömma bröst och illamående om jag inte äter regelbundet. Annars känns det som jag är previs som vanligt.. väntan till första besöket hos BM är så lång ...


    Jag fick inte tid förens 21 augusti Då kommer jag vara i vecka 13 :)
Svar på tråden BF mars 2021