Inlägg från: Anonym (Omg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omg)

Normalisering av fetma

Hur känns det att vara så upptagen och störd av hur andra väljer att leva sitt liv TS? Fokusera du på ditt så tror jag att många av dessa överviktiga kvinnorna kan göra detsamma.

• Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 16:13:48 följande:

Självvalt fet och en tickande kostnad för skattebetalarna. 

Men om feta nu är en "tickande kostnad för skattebetalarna"... Borde inte vi inte då tala om män som står för över 90% av den grova brottsligheten? Där talar vi verkligen om kostnader i form av poliser, rättegångskostnader, återuppbyggnad av vandalisering, sjukhusvård, psykologihjälp för brottsoffer, fängelsevistelse och så vidare... Men du väljer att fokusera på en MÖJLIG kostnad som unga, svenska kvinnor KANSKE kostar på grund av övervikt? Dessutom arbetar troligtvis dessa kvinnor och drar in skattepengar, så kanske till och med inte påverkar minus i det avseendet. Men absolut, usch och fy för att det finns kvinnor med extra kilon - du lägger absolut krutet på rätta stället.
  • Anonym (Omg)
    Ignoramus skrev 2020-06-21 16:52:51 följande:

Så du gör en skillnad på feta män och kvinnor? Varför?

För helt plötsligt behagar inte kvinnor honom på det sätt han önskar utseendemässigt, och det retar honom. Klassiskt beteende från män som anser att kvinnor bara ska finnas för männens blick
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:07:26 följande:

Då kan ju män sluta tvätta sig och använda deodorant. Älska mig om jag är.

Basic hygien är väll en helt annan sak egentligen, men absolut om du mår bättre eller känner att du får ut någon av att sluta duscha så kör hårt.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

Kvinnor kräver inte på något sätt att män ska anpassa sig för deras skull, men du verkar kräva att kvinnor ska anpassa sig och bland annat gå ner i vikt för att behaga dig. Gillar du inte kvinnor med övervikt slipper du umgås med dem om du vill, precis som de överviktiga kvinnorna (och alla andra kvinnor) väljer att umgås med dem de vill.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:27:42 följande:

Att anpassa sitt intag efter hur mycket man rör sig är också basic. 

Din egna hygien kan du påverka, men knappast hur främmande människor äter. Så varför bry dig? Ditt påstående gällde att du skulle sluta duscha och använda deo, och jag tycker verkligen att du ska göra det om det gör dig lyckligare. Styrkekram
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:43:56 följande:

Man kan påverka sin vikt.

Spelar du dum eller är du det? Ja, DU kan påverka DIN vikt precis som DU kan påverka DIN EGNA hygien, men du kan knappast påverka min eller någon annans vikt! Det är något personen i fråga själv måste göra, så varför inte bara kolla andra hållet om du ser någon som har övervikt? Du verkar uppenbarligen ha något emot överviktiga, men ingen tvingar dig umgås med överviktiga eller att du måste försöka ändra deras livsstil. Det är ditt egna, märkliga kall som du borde lägga ner och fokusera mer på dig själv.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:45:45 följande:

Kvinnor kräver att man skall vara långa, ha humor (eftersom de själva är så tråkiga och osäkra) och gott självförtroende. INGET av detta kräver män av kvinnor.

Om nu någon kvinna skulle "kräva" att män skulle vara långa skulle det knappast bli en tråd av det, utan hon väljer väll bara att då umgås med långa män? Inte så att kvinnan som gillar långa män förfasas över hur många korta män det finns, och hur omanligt det är - snarare tittar hon extra mycket på de som är långa istället? På samma sätt behöver du inte förfasas över de överviktiga, kolla andra håller bara? Känns väldigt bajsnödig att starta en tråd på familjeliv om hur andra personer bör banta för att de inte stämmer in på ditt ideal.
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:07:55 följande:

Har du suttit vid fönstret med 180 kg fläskmonster bredvid dig på en buss? Jag satt som en dekal på rutan i tre timmar. 

Jag har faktiskt det - från Stockholm till Lund satte sig en mycket fet, illaluktande man bredvid mig när jag satt längst in (är kvinna). Det var inte kul, men knappast att jag går runt och avskyr alla överviktiga män med tveksam hygien och startar trådar om det.
Svar på tråden Normalisering av fetma