Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

Normalisering av fetma

De uppmanar inte till kraftig övervikt, din intellektuella gigant. Den enda uppmaningen är att älska sin kropp oavsett hur den ser ut, istället för att skämmas och hata och må extremt dåligt över den.

Anonym ("Normal") skrev 2020-06-21 12:37:44 följande:

Du har helt fel. 

Att vara överviktig och kraftigt överviktig har blivit normaliserat de senaste åren. 

Nu finns en extra stor kvinna (känd) på instagram som människor hyllar till skyarna för hennes övervikt.

Personligen tycker jag det är sjukt att uppmana och uppskatta kraftig övervikt.

• Ignoramus

Det har inte med vackert eller inte att göra. Det handlar om att minska på självhatet och den psykiska ohälsan. Och att inte tillskriva rörelsen HELT felaktiga motiv och inte nämna sanningen alls.

Tar gärna socker och grädde till kaffet, tack!

Anonym ("Normal") skrev 2020-06-21 12:55:50 följande:

Ännu ett avart av mänskligheten som har några extrakilo för mycket och ska försvara med argumentet att övervikt är vackert. 

Tacka och ta emot när din diabetes och andra fettmarelaterade operationer betalas av våra gemensamma medel. 

Tack för kaffet!

• Ignoramus

Så du gör en skillnad på feta män och kvinnor? Varför?

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 16:22:36 följande:

Du kan starta en tråd om feta unga män om du är nyfiken på dem.

• Ignoramus

Precis! Var lite nyfiken på om han hade den självinsikten! ;)

Anonym (Omg) skrev 2020-06-21 17:01:32 följande:

För helt plötsligt behagar inte kvinnor honom på det sätt han önskar utseendemässigt, och det retar honom. Klassiskt beteende från män som anser att kvinnor bara ska finnas för männens blick

• Ignoramus

Det står väl fritt fram för var och en att attraheras, eller inte attraheras, av vilka kroppstyper som helst. Mig veterligen vill de inte desperat ha en man till varje pris, utan kunna visa sig ute utan att bli utpekade, utstirrade eller utskrattade.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

• Ignoramus

Det står väl fritt fram för var och en att attraheras, eller inte attraheras, av vilka kroppstyper som helst. Mig veterligen vill de inte desperat ha en man till varje pris, utan kunna visa sig ute utan att bli utpekade, utstirrade eller utskrattade.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 17:11:22 följande:

Ensamma män skall anpassa sig efter hur kvinnor kräver att de skall vara för att duga men kvinnor duger som de är?

Tråkigt nog för kvinnor kan män inte alltid gå till mötes och göra något åt sin längd eller penisstorlek. Både kvinnor och män kan dock ta ansvar för sin vikt.

• Ignoramus

Min sambo är 1.95 och jag är 1.65. Han hade gärna fått vara 2dm kortare för min del, jag ryggar tillbaka av förskräckelse varje gång jag ser vår reflektion. Vi ser ut som helan och halvan. Eller ja, en omvänd variant av Selma och LF. Humor är väl ingen konstig egenskap att eftertrakta däremot?

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:50:06 följande:

Fråga vilken psykolog som helst. Kvinnor vill ha långa, starka (självsäkra) män gärna med humor. Helst skall hon se liten och nätt ut i hans sällskap.

Ingen kvinna vill se ut som Selma och Lilla Fridolf.

• Ignoramus

Är det verkligen värst av allt? Känns tvärtom som att empati är rätt långt ner på din lista...

Och du kan slappna av. Jag har varit överviktig och/eller fet i hela mitt liv, äter mycket och onyttigt, och har ett blodtryck som en elitidrottare. Dessutom har jag betalat in en sjuhelvetes mängd skattepengar i matmoms. Jag har förresten inte alls gett upp eller känner mig fången i min kropp; tvärtom motionerar jag rätt mycket och unnar mig det jag vill i matväg. Hellre det än människor som ska oja sig över att de äter EN kaka på en tillställning, och aldrig har en avslappnad inställning till sin kropp oavsett hur bra de sköter den.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:18:14 följande:

Om jag går ett varv på stan ser jag ca 200 kvinnor +100 kr och de är max 170 cm men klär sig som om de vägde 65 kg. Det enda jag ser är människor som gett upp och som kommer kosta mig och alla andra skattebetalare massor i ökande sjukvårdskostnader. Dessutom röker unga kvinnor mer och mer vilket också blir en vårdkostnad. Lägger man sedan till antidepp och övrig medicinering på det. Värst av allt är nog lidandet att vara fånge i sin egen kropp.

• Ignoramus

?Bara kvinnor orkar med?

Din energi när det kommer till det här forumet verkar ju vara i det närmaste outtröttlig.

Jag ser dig som den huvudlösa hönan i garaget. Mycket spring i benen, ingen tankeverksamhet kvar.

Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 19:18:22 följande:

Vore inte forumet styrt av en radikalfeministisk junta hade jag inte behövt nyttja de kryphål som finns i den usla mjukvaran bara kvinnor orkar med. På Flashback hade medlemmarna flytt sidan om den var lika usel. Men kvinnorna på FL sitter snällt kvar på pinnen.

Jag ser mig som räven i hönshuset ;)

• Ignoramus

Jaha, Dessan... så människovärdet ligger inte i vikten utan hur åtrådd av män man är? Eller i valet av klädsel?

Dessanheterjag skrev 2020-06-21 19:28:28 följande:

Kom ner från dina höga hästar! Jag väger 20 kg för mycket men friare dräller det av, vilken man vill ha en kvinnans ta i! Övervikt är inte lika med dålig stil och smak det finns det gott om den varan även som smala, smaklösa kvinnor som fläckar ut allt för allmän beskådan nu i sommartider!

• Ignoramus

Ja? Fetmaföraktet är enormt utspritt. Jag har nog tvärtom aldrig sett en fet människa bemötas helt neutralt av sin omgivning. Bara att lägga upp en bild på en fet kropp istället för att göra allt för att gömma den är tydligen otroligt provocerande.

Anonym (Stor) skrev 2020-06-21 17:56:36 följande:

Jag har aldrig sett en person med övervikt bli utpekad eller utskrattad på grund av sin vikt. Har du?

• Ignoramus

Du skulle bli förvånad.

Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:29:46 följande:

Detsamma. Du försitter ingen chans att ge män en känga. Kvinnor låter du bli

för med en fitta mellan benen kan man inte ha fel.

• Ignoramus

En fråga: skjuter du dig själv medvetet i foten eller siktar du bara historiskt dåligt? Jag påpekar mina negativa attribut i inceltrådar ja, för att demonstrera att kvinnor också kan bli totalt ignorerade av det andra könet. Ändå säger du att jag är en i mängden; ergo finns det hur många kvinnor som helst som är i incelmännens sits. Ändå gnäller vi inte. Ändå prioriterar vi annat här i livet än att vinna männens uppskattning.

Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:35:12 följande:

Inte mycket matnyttigt som kommer i ditt kackel. Inga egna tankekedjor utan bara en massa ifrågasättanden. Kvinnligt och fegt. Du kör hårt med underdogkortet som kort, tjock och ful kvinna men det gör dig inte unik utan snarare en i mängden.

• Ignoramus

Sverige borde förbjuda all köttkonsumtion, om nu staten ska gå in och styra människors matvanor.

Anonym (Anån) skrev 2020-06-27 12:55:53 följande:

Sverige borde typ förbjuda all amerikansk skitmat och ersätta med nyttiga alternativ! Det är sååå svårt ibland att få tag i bra mat. Man lägger på sig direkt!

• Ignoramus

Framförallt för att det är ett oförsvarligt djurplågeri. Men också för antibiotikaanvändningen och risken för framtida pandemier.

Anonym (Anån) skrev 2020-06-27 15:59:05 följande:

Varför? Hur är det logiskt?

• Ignoramus

Tja, det finns ju definitivt kulturella skillnader som skulle kunna förklara det med. Och genetik.

De flesta av oss i väst har ju för övrigt möjlighet att äta hur nyttigt vi vill; några gör det och andra inte. Men visst, staten reglerar mängden besprutningsmedel och e-ämnen som är tillåtna.

Anonym (Anån) skrev 2020-06-27 16:01:55 följande:

Staten styr redan folks matvanor, menar du på fullaste allvar att du inte inser det själv?? Förklara annars för mig skillnaden. Varför är folk generellt fetare (högre BMI osv) och lider i större utsträckning av diabetes och hypertoni i västvärlden än i Östasien exempelvis Sydkorea och Japan?

Kött kan förbjudas av andra anledningar, att det är djurplågeri och en fruktansvärd industri. Men det finns flera olika sorters kött som är olika nyttigt respektive onyttigt.

Svar på tråden Normalisering av fetma