Inlägg från: Limeblad |Visa alla inlägg
  • Limeblad

Normalisering av fetma

Tror inte det är fysiskt möjligt att få på sig kläder anpassade för någon som är 20 kg lättare. Det är rätt många storlekar fel.

Skulle säga att det är rätt sällan jag ser kvinnor klädda som de på bilderna som lagts upp i tråden, ungefär lika ofta ser jag män med ölmagen hängande utanför den för tighta t-shirten. Eller ännu värre utan tröja nu på sommaren. Urk.

Mullig är väl dock när man är något överviktig? Inte fet. Iaf är det så jag använder ordet. Fast jag brukar inte kommentera folks storlek. Det är ofint.

• Limeblad
    Anonym (Självkritik är svårt för kvinnor) skrev 2020-06-21 18:35:33 följande:

Är 190 cm och väger 94 kg men tack för omtanken. 

Men då är ju du också överviktig.
  • Limeblad
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 19:32:40 följande:

Tyvärr kommer kvinnor undan med att vara smällfeta. Ge det här 20 år så kommer 95% av alla kvinnor ha ett BMI på 45.

Lätt överdrift va? Är ju väldigt få nu med så högt BMI. Skulle det förändras så mycket på 20 år? Skulle vara tvungen att mer än dubbla min vikt.
    Anonym (Läderfiffin) skrev 2020-06-21 20:25:41 följande:

Skillnaden är att kvinnor väljer lika eller bättre PMS (Pengar Makt Status).

Män väljer över hela skalan. Men styrs av kvinnors sätt att välja.

Det finns givetvis undantag. 

Menar du att kvinnor bara väljer män som antingen har mer eller lika mycket pms som kvinnan själv har? Borde ju inte Incels finnas med tanke på att män på gruppnivå har både mer pengar och makt än kvinnor.
  • Limeblad
    Anonym (Arne) skrev 2020-06-23 07:17:49 följande:

Haha, incels har så låg status att feministerna t.o.m hittat på ett ord "incels" för att håna dem.

Incels är väl ändå ett begett de tagit på sig själva. Tycker det det är aslöjligt.
  • Limeblad
    Anonym (Anån) skrev 2020-06-23 06:08:09 följande:

Jag är mullig tjej. 165 cm och väger 60 kg. Jag brukar gå i pösig långkjol för att jag annars upplever att folk blir provocerade av mina lår om jag går i skjorts liksom jag har alltid kofta för armarna och magens skull. Egentligen kan jag tala om att det är ganska svettigt och man måste använda sig av mängder med deodorant och stanna inomhus på semestern tur man inte har barn eller partner. Är inte det lite sjukt egentligen? Alla har faktiskt inte så lätt att gå ner i vikt eller råd att välja rätt mat även om kunskapen om en bra kost finns. Det tar mycket tid och arbetar man dessutom mycket kan det lätt bli att man fikar istället eller man kanske inte kan sova på natten eller arbetar nattetid och har därför svårt att tappa kilon pga det hormonella påslaget. Min mage sväller upp mycket under nattjobb och vet att jag inte är ensam i detta bland nattarbetare, att man hamnar i någon obalans.

Jag skulle till exempel må mycket bättre psykiskt om folk slutade titta och inse att vi som är större inte vill provocera folk eller kanske inte strävar efter att se ut som fotomodeller och inte hinner kanske äta i rätt. Snälla. Sluta häckla oss.

Du är normalviktig. När jag vägde 61 kg (är kortare än dig) kände jag mig fortfarande smal.
  • Limeblad
    Anonym (Anån) skrev 2020-06-23 08:44:34 följande:

Ser väldigt kraftig ut...

Tror inte att du gör det i någon annans ögon än dina egna.
Svar på tråden Normalisering av fetma