Inlägg från: mari123 |Visa alla inlägg
  • mari123

Normalisering av fetma

Anonym (fetknopp) skrev 2020-06-22 00:54:25 följande:

Jag har verklign inte märkt av någon normalisering av fetma. Jag har bara märkt en normalisering av normalvikt och det är ju positivt. Modeller har storlek mellan 36 och 42 nuförtiden istället för mellan 34 och 34. Jag om hr större storlek än 42 anses fortfarande ska klä mig i tält och storblommigt. Helst storblommiga tält. Jag tänker sy en dräkt från 1870talet. Det fanns jättetjusiga, stora kvinnor från 1800talet och tidiga 1900. Lillian Russel var ju asvacker. 

Menar du att du inte hittar konfektionssytt som passar dig? Idag finns det ju ett fantastiskt utbud av kläder för större kvinnor. Man behöver ju inte heller vara överviktig/fet för att tarva stora plagg? Många unga kvinnor idag är stora och starka .....kanske för att de växt upp med god och tillräcklig kost?
  • mari123

"Fetma" är ju ett väldigt starkt ord, tänker jag. När jag tänker på det ordet så ser jag framför mig personer som ser ut som i "my 600lb Life"! Ser extremt sällan så feta personer här i Sverige. Alltså finns inga i den lilla värld där jag rör mig i alla fall.

Svar på tråden Normalisering av fetma