Normalisering av fetma
Jag är mullig tjej. 165 cm och väger 60 kg. Jag brukar gå i pösig långkjol för att jag annars upplever att folk blir provocerade av mina lår om jag går i skjorts liksom jag har alltid kofta för armarna och magens skull. Egentligen kan jag tala om att det är ganska svettigt och man måste använda sig av mängder med deodorant och stanna inomhus på semestern tur man inte har barn eller partner. Är inte det lite sjukt egentligen? Alla har faktiskt inte så lätt att gå ner i vikt eller råd att välja rätt mat även om kunskapen om en bra kost finns. Det tar mycket tid och arbetar man dessutom mycket kan det lätt bli att man fikar istället eller man kanske inte kan sova på natten eller arbetar nattetid och har därför svårt att tappa kilon pga det hormonella påslaget. Min mage sväller upp mycket under nattjobb och vet att jag inte är ensam i detta bland nattarbetare, att man hamnar i någon obalans.
Jag skulle till exempel må mycket bättre psykiskt om folk slutade titta och inse att vi som är större inte vill provocera folk eller kanske inte strävar efter att se ut som fotomodeller och inte hinner kanske äta i rätt. Snälla. Sluta häckla oss.