Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Normalisering av fetma

Jag tycker att det är bra. Det är normalt att vara fet och det beror på livsmedelsverkets idiotiska råd. Det kan folk inte hjälpa. Så ingen skuld på de feta. Det är normalt att vara fet och då ska det också normaliseras. Andelen feta kommer inte att minskas förrän människor får reda på att de ska äta artegen föda. 

• Anonym (Eva)
    Xlr8 skrev 2020-06-23 07:28:52 följande:
    Det finns fortfarande folk som lever idag och som minns minns då det var kodein och jag tror det kokain (kan ha varit en annan drog) i vanliga Läkerol halstabletter. Det var normalt då men dom substanserna är knappast bra att konsumera på det sättet.

Måste finnas ett eget ansvar och snacka om att göra det lätt för sig genom att skylla på en myndighet.

Nästan alla på detta forum levde då efenedrin gick att köpa på hälsokost butiker så det var normalt att knarka varför ska vi inte fortsätta med det då det var normalt för bara så kort tid sen?
    Kodein och kokain i Läkerol? Det har jag aldrig hört talas om! Men nej, jag tycker inte att man kan tänka att alla ska ta eget ansvar. Om myndigheterna säger att det är bra att äta på ett visst sätt så kan kan man inte lägga skulden på människorna som följer myndigheternas råd. Vi lär oss ju kostcirkeln redan på lågstadiet och i skolan serveras mat stekt med margarin för att det ska vara nyttigast enligt livsmedelsverket. Såklart folk blir feta och det är inte deras fel. Därför är det bra om det normaliseras, de ska inte behöva lida än mer. 
Svar på tråden Normalisering av fetma