Försök med första barnet - BIM juli
Hoppar in här då jag är 100% att det inte blev något denna gång heller. Mensen väntas komma på måndag. Så mot försök nr 4 och bim i juli
Hoppar in här då jag är 100% att det inte blev något denna gång heller. Mensen väntas komma på måndag. Så mot försök nr 4 och bim i juli
Välkommen :)
Går och inväntar BIM! :) Men är inte riktigt säker på vilken dag det är.
Har blivit så jäkla luktkänslig (vilket jag var i början av förra graviditeten som ledde till missfall). Vet ej om det berodde på graviditeten, men...
Hmm... Tror på ÄL+5 och nu när jag gick på toaletten kom det utspätt väldigt svagt rosa på pappret...
Kommer tappa allt hopp om barn om det är mensen som kommer nu... Kan ju för tusan inte ha så kort lutealfas :?(
Vet att det kan vara nidblödning, men varje gång jag fått en liten blödning har det varit mens. Har dock aldrig kommit såhär svagt och lite, så får väl se hur det ser ut imorgon.....
Jag som trodde att min cykel äntligen blivit återställd då jag inte fick ägglossning förrän på cd 26, som jag brukade få innan mitt missfall...
(Hade ÄL kring dag 16 efter missfallet och fick mens 7 och 8 dagar senare de cyklarna...)
Ja, det har jag gjort många gånger tidigare. Vissa får ju bara svaga utspädda flytningar medan vissa får färskt rött blod, så det är ju svårt att veta.
Men ska nog ringa gyn på måndag om det blir värre. Som du säger kan det ju vara nåt efter missfallet som gör att det spökar... :/ Har till och från ont på höger sida av nedre delen av magen, så är rädd att det ska vara någon inflammation eller cysta eller nåt :(
Fick dock väldigt tidigt missfall, så vet inte om det ens finns något som kan vara kvar :/ Kollade du upp om något var kvar?
Men ska ringa på måndag om det börjat blöda mer.
Nu kom mensen på morgonen och det känns helt okej. Är glad att lutealfasen håller sig på 13 dagar och att allt verkar ?fungerar?. Nu hoppas jag dock att min follikulärfas är kortare än sist haha. Lycka till alla! Vi hoppas på många plus i den här tråden
Då uppdaterar/fortsätter jag på vår lilla BIM-lista, så den inte faller bort!
BIM-lista:4/7 Magda117/7 Jenzia, Honungsvatten
?/7 Loea
Steeph - vad trist! Men som du skriver är det skönt att få ett kvitto på att det fungerar ändå :) Hinner du inte med ett till BIM i denna tråd?
Stort Lycka till Alla :) Kram på Er!
Okok. Har blödigt jättemycket de tre gånger jag haft mens efter missfallet :( Ett par gånger till och med fler dagar än vanligt.
Det har väl gått så dåligt det kan om man säger så. Började blöda jäääättemycket samt fick jätteont i helgen (jag har aldrig mensvärk), så har pratat med gyn idag och försökt få tid för kontroll då jag är väldigt orolig. Men de sa bara att jag ska kontakta vårdcentralen och så får de skicka remiss eller så får jag skicka egen vårdbegäran via 1177. Har fått en tid på vc (nästa fredag....) OCH skickat egen vårdbegäran till gyn nu, så får väl se hur det går...
Känner mig bara så himla uppgiven. Tror inte det är meningen att jag ska kunna få barn.
Hallå:) kört med CB advanced äl tester.
Igår fick jag tom rund ring och idag fick jag glad gubbe direkt?? Ingen blinkade gubbe innan. Någon som varit med om de?
Testade nyss. Det svaga strecket från igår stämde. Jag är gravid! Känns lite overkligt. Men också bara ett väldigt litet steg på vägen. Förra gången fick jag ett MA där fostret dog i v10. Nu är målet att ta sig förbi den veckan med ett levande foster. Så glädjen kommer nog vara sparsmakad tills dess. Är mest skönt att veta att vi inte verkar ha några svårigheter. Två av två gånger som jag hittat ÄL har vi blivit gravida så om detta blir ytterligare ett missfall kommer det vara fruktansvärt men det kommer också gå igen.
Här går man och väntar och väntar på ägglossningen. Är på cd 13 idag. Rund ring idag (låg fertilitet) och ingen stegring på ÄL test. Förra månaden fick jag ÄL på dag 22 så men månaden innan på cd 16. Så det kan ju vara när som haha om det inte tar sig denna gång så kommer jag köra rosenrot. Har ändå en förpackning hemma i skåpet!
Äntligen glad gubbe idag så nu hoppas jag att vi myser på och att ägget släpper om 2-3 dagar även fast jag hatar tiden mellan ÄL och bim så känns det spännande att vara där snart igen! Lycka till alla. Hoppas på massor med plus!
Lägger till mig också
4/7 Magda1
6/7 Jenzia
7/7 Honungsvatten
11/7 jojjo87
11/7 Msofie
13/7 Loea
13/7 Amidina
15/7 Baconpie
21/7 Tusse89
24/7 jemalot
29/7 Steeph
31/7 Kinder
Vad kul att det verkar bli en hel del plus vi är på vårat 4e riktiga försök efter ma och önskar så att vi får plussa om cirka 1 vecka. Visst trodde vi att vi redan skulle vara gravida då vi lyckades på andra försöket först. Men har blivit mycket mer ödmjuk och vet att bara för att man får ett plus och blir gravid, så betyder det inte att det håller hela vägen tyvärr
Vi börjar komma närmare september där vi egentligen skulle ha haft BF. Men man får helt enkelt bara hoppas och hoppas och försöka samt aldrig ge upp. Håller tummarna för oss alla här inne att vi får våra plus och barn <3