MeAndMyself skrev 2020-06-22 16:32:34 följande:
Jag hade gjort en utredning några år tidigare och blev då beviljad IVF med min gamla partner. Men precis innan sprutorna så fick jag reda på att han inte var trogen mot mig. Så lämnade den relationen.
Men min nuvarande partner behövdes bara spermaprov och nytt blodprov på mig för vi skulle få göra IVF tillsammans. Blodprovet gjordes på vårdcentral och hans spermaprov skulle göras på sjukhuset men de är som sagt stängt. Så därför gjorde vi hans prov i 30 mil bort privat bara för att få va redo när de väl öppnar ivf igen.
Vi har uppstartsmöte med vår läkare/barnmorska i aug på vår hemort men sen väntar vi på vår tur på ivf kliniken. Vår region utför inte ivf utan samarbetar med en annan region så väntar sen på ok från dom.
Gud blir så stressad av denna Corona, när ska man bara gå gå vidare? Vi har försökt två år med, sen försökte jag ett par år med min gamla partner med så antar att felet är hos mig trots inget bevis på det i nuläget.
Vad sa Sahlgrenska till er om kötid nu?
Vi har inte fått svar alls på den frågan utan bara vänta..
Usch fasen va trist! :/ Tur ändå att ni inte hann börja med sprutorna..
Men då är ni ändå förberedda nu, det är ju skönt!
Det är ändå skönt att de är igång på klinikerna nu, även om de ligger en del efter tycker jag! När vi sattes upp på kö i januari och jag pratade med Sahlgrenska trodde de att vi skulle bli kallade i maj, men när jag ringde dem nu i slutet på maj sa de att kötiden nu är uppe i 7-8 månader igen så vi bör bli kallade i aug/sept på uppstartsmöte. Både jag och sambon har ju lämnat prover hösten 2019 och allt ser bra ut. Jag äter letrozol nu och svarar bra på det, har nästan gjort vul varje cykel och allt ser bra ut och jag ägglossar som jag ska. Så vi vet inte vad det är som gör att det inte tar sig. Vi får väl se....
Hoppet är ju det sista som överger en, denna månaden hade jag rikligt med molvärk i samband med äl och sen fick jag sjukt ömma bröst i 5 dagar efter de! Nu är jag på cd21 och har fortfarande molvärk och känner mig öm. Man kan ju inte annat än hoppas att det är ett gott tecken även om man inte vågar hoppas för mycket.