• Lione

    Positivt ägglossningstest 3 ggr i samma cykel?

    Har lyckats få positivt ägglossningstest vid 3 olika tillfällen den här cykeln och är minst sagt förvirrad.. Först positivt på dag 19 i cykeln. Testade även dagen efter och då blev teststräcket svagare igen. Sedan fick jag tydliga ägglossningssymptom på dag 28 och var då tvungen att testa igen. Fick då positivt test igen! Testade inget mer efter det då jag åkte på semester över helgen. Testade dock i dag igen, på dag 32 i cykeln, mest för att jag ville se ett negativt test och vara säker på att ägglossningen var över för den här månaden. Men nu visar testet positivt även i dag.. Fattar nada! Är det fel på testen? Har aldrig upplevt detta tidigare!

    Att tillägga är att jag gjorde en IVF-behandling förra cykeln. Men jag har gjort en behandling tidigare och då var cykeln efter normal.

    Lägger till bilder som visar testerna cykeldag 19, 28 och 32.

  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 ggr i samma cykel?
  • Lione

    Inte än. Om jag går efter det första positiva testet bör jag få min mens nu på onsdag.

    När man försökt så länge och dessutom har ett misslyckat IVF-försök i bagaget blir man ju lite skeptisk till att man skulle kunna bli gravid naturligt. Men jag får kanske testa om mensen uteblir.

  • Alexandra93
    Lione skrev 2020-06-21 22:22:22 följande:

    Inte än. Om jag går efter det första positiva testet bör jag få min mens nu på onsdag.

    När man försökt så länge och dessutom har ett misslyckat IVF-försök i bagaget blir man ju lite skeptisk till att man skulle kunna bli gravid naturligt. Men jag får kanske testa om mensen uteblir.


    Ja jo det kan jag förstå. Men just när dem är så starka alla tre så börjar man ju undra..
  • Lione
    Alexandra93 skrev 2020-06-21 22:51:32 följande:

    Ja jo det kan jag förstå. Men just när dem är så starka alla tre så börjar man ju undra..


    Ja, precis. Jag trodde först att det var så att kroppen försökte släppa ägget men inte lyckades och sedan försökte igen 8-9 dagar senare. Har läst att det kan bli så. Men nu när jag fick positivt ytterligare en gång så blev det väldigt förvirrande!
  • Undrandee

    Japp! Hade positivt den 8e med rfsu test som sedan blev negativt igen den 9e men jag fick glada gubbar på clearblues digitala i ca 1 vecka framåt. idag igen fick jag maxad fertilitet med clearblue advanced (lila testet) Fattar ingenting?? :(

  • Lione
    Undrandee skrev 2020-06-22 19:15:06 följande:

    Japp! Hade positivt den 8e med rfsu test som sedan blev negativt igen den 9e men jag fick glada gubbar på clearblues digitala i ca 1 vecka framåt. idag igen fick jag maxad fertilitet med clearblue advanced (lila testet) Fattar ingenting?? :(


    Skumt. Då är vi i lite samma sits. Har det hänt dig förut?

    Har läst lite kring detta och det verkar kunna bero på ägglossning (såklart), stundande mens, PCOS eller graviditet. Kan utesluta PCOS och tror heller inte jag har min ägglossning nu (de symptomen gick över efter andra positiva testet).

    Funderar på att ta gravtest i morgon bara för att utesluta. Har du också tänkt göra det snart?
  • Undrandee
    Lione skrev 2020-06-22 20:02:31 följande:

    Skumt. Då är vi i lite samma sits. Har det hänt dig förut?

    Har läst lite kring detta och det verkar kunna bero på ägglossning (såklart), stundande mens, PCOS eller graviditet. Kan utesluta PCOS och tror heller inte jag har min ägglossning nu (de symptomen gick över efter andra positiva testet).

    Funderar på att ta gravtest i morgon bara för att utesluta. Har du också tänkt göra det snart?


    Ja jag har fått det flera månader. Jag misstänker PCOS men jag har inga symtom som tyder på det direkt. Det enda jag känner just nu är molvärk så det kan ju tyda på mens. Jag grav.testade idag men det var blankt. Så jag har ingen aning vad som händer. Känner mig orolig över att kroppen är ur balans :/
  • Lione
    Undrandee skrev 2020-06-22 20:15:53 följande:

    Ja jag har fått det flera månader. Jag misstänker PCOS men jag har inga symtom som tyder på det direkt. Det enda jag känner just nu är molvärk så det kan ju tyda på mens. Jag grav.testade idag men det var blankt. Så jag har ingen aning vad som händer. Känner mig orolig över att kroppen är ur balans :/


    Förstår det! Kanske att du ska gå och kolla upp det om du känner dig orolig? Finns ju en massa hjälp att få!

    Finns även en del saker man kan testa att göra hemma och se om något hjälper. Jag följer exempelvis Vulverine (hon är expert på kvinnors cykler). Kan rekommendera en podd där hon blivit intervjuad om just PCOS: foodpharmacy.se/2019/05/vulverine-pcos-och-fertilitet/
  • Undrandee
    Lione skrev 2020-06-22 20:50:55 följande:

    Förstår det! Kanske att du ska gå och kolla upp det om du känner dig orolig? Finns ju en massa hjälp att få!

    Finns även en del saker man kan testa att göra hemma och se om något hjälper. Jag följer exempelvis Vulverine (hon är expert på kvinnors cykler). Kan rekommendera en podd där hon blivit intervjuad om just PCOS: foodpharmacy.se/2019/05/vulverine-pcos-och-fertilitet/


    Har funderat på det och ringt gyn på mitt sjukhus 2 ggr, men dom avvisar mig bara. Hade ju 2 missfall förra året så då kan jag ju bli gravid på naturlig väg och måste fortsätta försöka i ca 6 månader till, om inte längre. Dom gör tydligen inga undersökningar där heller bara för att man känner oro enligt hon jag pratade med. Så antingen får jag vänta eller söka mig privat till Stockholm som ligger 1.5 timma härifrån och som jag alltså får bekosta själv. :/
  • Lione
    Undrandee skrev 2020-06-22 23:00:31 följande:

    Har funderat på det och ringt gyn på mitt sjukhus 2 ggr, men dom avvisar mig bara. Hade ju 2 missfall förra året så då kan jag ju bli gravid på naturlig väg och måste fortsätta försöka i ca 6 månader till, om inte längre. Dom gör tydligen inga undersökningar där heller bara för att man känner oro enligt hon jag pratade med. Så antingen får jag vänta eller söka mig privat till Stockholm som ligger 1.5 timma härifrån och som jag alltså får bekosta själv. :/


    Så tråkigt att man inte kan få ordentlig hjälp och att det ska vara svårare när man inte bor i någon av storstäderna..

    Jag tog ett negativt gravtest idag jag med men fortsätter få starkt positiva ägglossningstest. Så kan nog konstatera att min kropp fortfarande är ur balans från min senaste ivf-behandling.

    Önskar dig lycka till med allt!
Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 ggr i samma cykel?