• Undrandee

Positivt ägglossningstest 3 ggr i samma cykel?

Japp! Hade positivt den 8e med rfsu test som sedan blev negativt igen den 9e men jag fick glada gubbar på clearblues digitala i ca 1 vecka framåt. idag igen fick jag maxad fertilitet med clearblue advanced (lila testet) Fattar ingenting?? :(

• Undrandee
    Lione skrev 2020-06-22 20:02:31 följande:

Skumt. Då är vi i lite samma sits. Har det hänt dig förut?

Har läst lite kring detta och det verkar kunna bero på ägglossning (såklart), stundande mens, PCOS eller graviditet. Kan utesluta PCOS och tror heller inte jag har min ägglossning nu (de symptomen gick över efter andra positiva testet).

Funderar på att ta gravtest i morgon bara för att utesluta. Har du också tänkt göra det snart?

Ja jag har fått det flera månader. Jag misstänker PCOS men jag har inga symtom som tyder på det direkt. Det enda jag känner just nu är molvärk så det kan ju tyda på mens. Jag grav.testade idag men det var blankt. Så jag har ingen aning vad som händer. Känner mig orolig över att kroppen är ur balans :/
  • Undrandee
    Lione skrev 2020-06-22 20:50:55 följande:

Förstår det! Kanske att du ska gå och kolla upp det om du känner dig orolig? Finns ju en massa hjälp att få!

Finns även en del saker man kan testa att göra hemma och se om något hjälper. Jag följer exempelvis Vulverine (hon är expert på kvinnors cykler). Kan rekommendera en podd där hon blivit intervjuad om just PCOS: foodpharmacy.se/2019/05/vulverine-pcos-och-fertilitet/

Har funderat på det och ringt gyn på mitt sjukhus 2 ggr, men dom avvisar mig bara. Hade ju 2 missfall förra året så då kan jag ju bli gravid på naturlig väg och måste fortsätta försöka i ca 6 månader till, om inte längre. Dom gör tydligen inga undersökningar där heller bara för att man känner oro enligt hon jag pratade med. Så antingen får jag vänta eller söka mig privat till Stockholm som ligger 1.5 timma härifrån och som jag alltså får bekosta själv. :/
Svar på tråden Positivt ägglossningstest 3 ggr i samma cykel?