Positiv Utseendeförändrig=Negativ personlighetsförändring?
Jag känner till ett antal människor av bägge kön som förbättrat sitt utseende rejält:
Någon har tränat sig till muskler och snygg kropp, någon annan har tappat 50kgs övervikt, ...men samtidigt har de ändrat personlighet, INTE åt det positiva hållet.
Blivit uppmärksamhetssökande, skrytsamma, kaxiga och jobbiga människor helt enkelt. Så pass mycket att man slutar vara glad åt deras skull för sin förändring.
Hon med musklerna är absolut värst. När hon var liten och tanig var hon blyg, men väldigt snäll och go tjej liksom. Ödmjuk och alltid trevlig. Tänkte på andra. Nu är det "Titta på min stenhårda jätterumpa!" Liksom. Hela tiden. Går och spänner sig, titta på mina jäkla lår vilka jävla muskler jag har! vill bryta arm med alla och tar tusen bilder på sin egen röv och lägger upp på instagram. Varenda dag skall hon träna och ta med sig sina proteinshakes hela tiden vart hon än skall.
Den andra jag nämnde har opererat magsäcken men är så stolt över sin viktnedgång ändå och säger saker som att det är bara att inte äta så jävla mycket hela tiden om någon frågar hur hon har gått ner.
Men jag känner fler sådana. Som personlighetsförändrats till det sämre i takt med att utseendet förbättrats. Vad beror detta på? Är det bara en fas som tar några år för sådana personer att gå igenom innan de blir normala igen eller kommer de alltid vara såna?