• Anonym (Mamma)

    Sociala medier

    Jag erkänner jag är för mycket på telefonen. Alldeles för mycket. Mina barn behöver mig men jag är beroende vad gör jag? Har aån ångest

  • Svar på tråden Sociala medier
  • Anonym (***)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-06-21 22:39:46 följande:

    Jag erkänner jag är för mycket på telefonen. Alldeles för mycket. Mina barn behöver mig men jag är beroende vad gör jag? Har aån ångest


    Lägg ifrån dig telefonen.
  • Anonym (C)

    Rensa dina sociala medier. Sluta följa massa kändisar och influensers och annat trams.

    Och lägg undan mobilen.

  • Anonym (*)

    När jag gick in i väggen för några år sedan skaffade jag en vanlig mobil för endast samtal och sms. Det blev så lugnt och skönt och hela jag slappnade av! Kan sakna det idag även om jag nu har ett sunt förhållande till min mobil och sociala medier. Annars kanske träna att lägga bort den. Ställ alarmet börja på 15 min ett par gånger och öka successivt.

  • Anonym (växupp)

    Radera kontona och ta bort all skit från telefonen, vad fan spelar det för roll vad som händer på facebook eller instagram? Lev ditt liv på riktigt istället, speciellt du som är morsa.

  • neverpreggo

    Det finns väl appar som blockerar användning av sociala medier. Som barnlås för vuxna.

Svar på tråden Sociala medier