• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du gifta
  • Mandel

    Har tidigare varit gift och med den erfarenhet jag har från det äktenskapet så känner jag i dagsläget att jag inte ens skulle vilja bli sambo med någon igen.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Singel-tjej)

    Jag vill inte gifta mig, det räcker bra att vara sambo/särbo.
    Det verkar vara väldigt tufft att gå igenom en skilsmässa, 
    varför utsätta sig för det?

  • Anonym (nypon)
    MammAmma skrev 2020-06-22 10:04:12 följande:

    Har aldrig varit gift och vill heller inte gifta mig. Jag vill fan inte ens vara sambo ju! xD


    Samma här.
  • Anonym (nypon)
    Mandel skrev 2020-06-22 09:46:47 följande:

    Har tidigare varit gift och med den erfarenhet jag har från det äktenskapet så känner jag i dagsläget att jag inte ens skulle vilja bli sambo med någon igen.


    Vill inte heller bli sambo med någon.
  • Anonym (Ferdinand)

    Håller med er ovan att särbo skulle vara väldigt trevligt. Gillar både ensamhet och tvåsamhet så är man särbo kan ju båda välja vilket man vill för dagen. Gillar den pirrande känslan av att längta efter någon och skicka fina och eggande meddelanden till... Eller skulle göra det ivf om jag hade någon att göra det med.

    Man, 50 och singel

  • Anonym (Mandel)

    Jag har varit sambo och gift i 40 år - med två olika kvinnor. 

    Jag - och säkert andra - är osäkra i början på hur långt man vill gå in i ett förhållande, vad man kan våga lova, om man verkligen vill ge sig hän helt, kompromissa med livet etc. 

    Det där tvivlet visade sig vara ett gift som hindrade mig från att njuta helt och fullt. Jag gav mig inte hän, och därför djupnade inte relationen. När jag hade bestämt mig så lyfte det för mig, jag gav järnet och då växte kärleken.

    Ett annat skäl att gifta sig är juridiken. Om man gifter sig finns det lagar som reglerar allt vid en eventuell skilsmässa. Samboavtal är inte alls lika starkt och täckande.

  • Anonym (norrmannen)

    Nej, aldrig. Bara särbo.  Bara el-tortyr mot könsorganet eller vapenmakt kan få mig till att ändra mig.

  • Anonym (fina frun)

    Jag är gift och det har alltid varit självklart för mig. 

  • Anonym (Jomen gift)

    Att vara gift det är inget jag vill vara utan .....Får man rätt person är livet gött att leva annars kan det kvitta och skulle bli så ensamt

Svar på tråden Vill du gifta