Valentin?
Åsikter om namnet? Kan inte bestämma mig för om det är för krångligt eller ej.
Åsikter om namnet? Kan inte bestämma mig för om det är för krångligt eller ej.
Vad tror du om Vincent istället?
Får hoppas att din son blir en romantiker.
Jag lägger ingen värdering i det, men jag hade tänkt att barnet var rom. Beror nog på att jag känner romer som har barn som heter Valentin(-o).
Jag tänker bara ?nej nej nej nej nej stackars barn?
Jag tycker att det är ett fint namn och absolut inte för krångligt. Personligen föredrar jag nog Valentine som stavning, men det passar ju inte riktigt i Sverige.
Men tänk lite globalt? Det är samma med namnet Love, liksom nej, det funkar inte idag! Men det är min åsikt.
Valdemar - älskar! Ståtligt vikinganamn. Starkt på vuxen och gulligt på barn. Även detta blir lätt "Valle", som jag dock tycker är ett trevligt smeknamn.
Vilhelm - Typiskt bra och ståtligt namn. Enkelt och gångbart. Lär bli "Ville", vilket jag inte är så förtjust i.
Vilgot - Vilhelms bebisbror. Väldigt sött och barnsligt.
Love - Fin koppling till CJLA, annars väldigt pluttgulligt.
Ebbe - Genomtrevligt och enkelt. Nordiskt och vackert. Åt det söta hållet, men inte så att det stör.
Fint tycker jag!
Annars kanske Valter kan vara ngt om du vill ha nått liknande men lite kortare?
Haha okej, väldigt många här i Sverige kommer tycka det är rätt kul att hans namn associerar till alla hjärtans dag eller Valentine's day som det så fint heter i det engelska språket. I Chile och den spansktalade världen kanske det funkar men där är de väll inte speciellt globala och duktiga på engelska?
Men döp du din son till det, det är inte katastrof, det går väll an men lite märkligt är det i min smak. Men det är kanske just det ni är ute efter.