Bröst som läcker!?
Hur lång tid tar det innan brösten slutar läcka?
Jag kan stå å laga mat så börjar det droppa genom t-shirten, känns inge frächt.
Vaknar varje morgon av att lakarnet e dyblött av mjölk å det e inge vidare.
När slutar detta?
Hur lång tid tar det innan brösten slutar läcka?
Jag kan stå å laga mat så börjar det droppa genom t-shirten, känns inge frächt.
Vaknar varje morgon av att lakarnet e dyblött av mjölk å det e inge vidare.
När slutar detta?
skaffa amningsinlägg till bhn, det hjälper!
Jag var nog tvungen att ha amningsinlägg de första 4-5 månaderna åtminstone....
Jag har amningilägg men dem e så blöta att jag kan vrida mjölken ur dem.
Vill inte ha det så här kan ju inte ens visa mej på stan ifa det skulle börja läcka :(
Jag har amningilägg men dem e så blöta att jag kan vrida mjölken ur dem.
Vill inte ha det så här kan ju inte ens visa mej på stan ifa det skulle börja läcka :(
prova att mjölka ur lite då, det måste jag göra ibland annars läcker det
ett tips :
natusans amningsinlägg är bra när ma ninte läcker så mycket, men läcker man mycket så blir de ju blöta rakt igenom!
På babyaffärerna finns det lite dyrare inlägg, som har nåt slags"plastskikt" ytterst, och mjölken som man läcker blidar en slags gelé i inläggen
låter kanske lite skumt, men dom är helt suveräna!!!!
Man kan ha dom i en hel dag utan att läcka igenom, de blir bara tjockare!!
Så köp de dyrare, det lönar sig ändå, för natusans kan man behöva byta flera gånger om dan!!
Så var det iaf för mig
nu använder jag natusans igen, för jag läcker kanppt nåt alls..och då funkar de
Linah: nu måste jag åka o handla sådanna meddetsamma, har använt natusan hela tiden, nu är jag nog uppe i 6 paket på 2½ månad, blir lite dyrt med
rose : precis även fast natusans är billigare, så blir det dyrare ändå, efetrsom man måste byta hela tdien!!
så jag rekomenderar de andra starkt!!!
utan dom hade jag inte kunnat gå utanför dörren utan 2 fläckar på tröjan
apotekets är MYCKET bättre än natusan! jag har haft problem med läckande tuttar men det slutade nästan helt när jag införde bättre rutiner för Nora. hon äter var tredje timme nu på dagarna och brösten har ställt in sig helt på det så nu är det sällan jag läcker.
Jag har också börjat med de lite dyrare inläggen, det är det verkligen värt! Nu slipper jag byta tröja 3-4 gånger per dag
Igår kväll tänkte jag försöka sova utan amningsbehå, men jag hann bara ta av den så började det droppa från det ena bröstet och från det andra kom det två strålar! Så det var bara att sätta på sig den igen...
Jag köpte faktiskt tvättbara på nätet som jag använde. Dels så funkade de bättre, dvs läckte inte lika mycket. Och dessutom så blev det mycket billigare. Är väldigt oekonomisk i vanliga fall- men att handla Natusans amningsinlägg blev rätt dyrt. Använde dock engångs (dvs Natusans) om jag var på resande fot. Enklare att bara kasta dem när de blev blöta. Tvättbara tenderar att lukta sur mjölk efter ett par timmar
Halloj tjejer! Tips från en superläckare: Skaffa tvättbara amningsinlägg i ULL från Lana!
HAr haft samma i två veckor nu, det gäller bara att byta dem efter läckning, annars gå det igenom.
Har två par á 80:-, och har snart tjänat in pengarna!
Nu har de dessutom rea...! =)
www.amningshjalpen.se/lana/lana.htm
jag har redan tvättbara, men det läcker tom igenom snabbare än natusanen´s... gillar inte dom alls, men det är ju som sagt smaksak och beroende på hur pass mycket man läcker, annars är dom bra till att hålla värmen om bobbsingarna när det är kallt
Det är skillnad på olika tvättbara med. Jag gillar Imse Vimse i flanell, men jag har andra också som inte är lika bra. Jag använder tvättbara hela dagen och kompletterar med Natusan vid amningarna. Willys brukar förresten ha billiga Natusan.