• liloma

Åh kan inte ungen komma ut snart - gnälltråd för oss som väntar på vårt sommarbarn

Hänger på här också. BF 28/8.

Vissa dagar är helt okej men värst är att jag får så ont i svanskotan så fort jag sitter ner och inatt fick jag knappt sova nånting :/ kan bara sova på vänster sida vilket blir enformigt och får ont i höften/ryggen + livlig bebis! det börjar bli tungt i kroppen och ryggen, förstår inte att jag ska bli ännu större än vad jag är nu!

• liloma

Nä nu börjar jag bli less och uttråkad på att vänta! Och ändå är det en månad kvar till Bf.... hur ska detta gå!?
    Orkar inte göra för mycket pga trött och otymplig, plus de flesta jag känner är iväg på semester och dessutom corona på det - vill inte åka tunnelbana i onödan etc. 
    Svårt att sova - får ont i kroppen och måste vila ibland flera gånger om dagen trots att jag inte gör mycket.

Visst är det mysigt att vara gravid, också, men nu börjar jag faktiskt bli less!

Gnäll gnäll - men detta känns som rätt forum att få gnälla i!
    Hur mår ni andra? :)

• liloma
    Lili158 skrev 2020-07-29 18:45:14 följande:

Håller helt med.. så trött på detta, otymplig, sover dåligt, trött, inga kläder som passar hahah.. 20dagar kvar i bästa fall..

Jooosen skrev 2020-07-29 21:46:36 följande:

Men samma här! Fyfan va tjock o tung ja känner mig. Ful oxå. Två veckor kvar. Men går säkert över tiden. Känner mig oförberedd på förlossningen oxå. Borde öva mer på andning o har ångest för att jag känner mig så icke påläst. Gnäll gnäll haha :p

Heja oss! Vi får kämpa på och stå ut sista tiden.....! Och fortsätta gnälla med all rätt :p
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-07-30 15:35:06 följande:

Sant! Snart får vi vår belöning!

Ja:) vad är det för liten filur där inne!?
  • liloma
    velig13 skrev 2020-08-03 15:54:54 följande:

Hur går det för alla gnälliga medsystrar?

Hur får ni tiden att gå undrar jag? Jag tycker tiden sniglar sig fram. Orken är på bottennivå och eventuella projekt man tänker att man ska orka med skjuts upp. Jag har exakt två veckor kvar till planerat kejsarsnitt vilket är skönt för man har iaf ett datum att förhålla sig till.

Ja, orken är inte på topp! Inatt vaknade jag 5 av den lilla som låg och sparkade och levde loppan. Drömde även att jag hade värkar!
    Jobbar min sista dag på fredag, tre veckor kvar till BF. Jag och sambon har bokat en natt på hotell i helgen, det blir sista "semestern" bara vi på lång tid! 
    Jooosen skrev 2020-08-04 17:42:30 följande:
    Gokväll! Är inne på ensiffrigt till bf nu, 9 dagar. Men har en stark känsla av att gå över en del :(. Är sjukt rädd inför förlossningen men nu börjar jag ändå känna att det är nog haha.... jag försöker träffa mkt vänner nu och så. Vilar en del och fixar det sista. Vad fyller du dagarna med? Skönt att ha ett slutdatum iallafall. Vilken dag är du inne på nu? Jag är på 38+4!
    Åh, nu är det inte långt kvar!! 
  • liloma
    velig13 skrev 2020-08-05 10:18:32 följande:
    Gud vad skönt med hotellvistelse! Ja det kan ju dröja ett tag tills man får vuxentid sas...

Nätterna är ibland surrealistiska med drömmar och tankesnurr!

Det är så skönt när man kan lämna jobbet bakom sig och bara fokusera på vila och förberedelse.

Var på Tillväxtultraljud idag och lite hull hade hon allt men håller sig på normalkurvan. Allt var ok annars, så skönt att ha det överklarat var lite orolig att hon skulle må dåligt.
    Ja, det blir ett bra sätt att fira sista jobbdagen också! :) Har haft väldigt lugnt på jobbet senaste veckorna och kunnat jobba en del hemifrån (vissa bra saker för corona med sig ändå!) men kommer ändå bli skönt som du säger att lämna jobbet helt och hållet. 

Vad skönt att allt såg bra ut! 
Svar på tråden Åh kan inte ungen komma ut snart - gnälltråd för oss som väntar på vårt sommarbarn