Inlägg från: Anonym (DiskrimineradMan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (DiskrimineradMan)

Män = problem?

Vi lever ju i ett matriarkat.

Mödrar driver fäderna så hårt så de knappt får träffa sina barn. Under tiden drillas ungarna enligt plan: döttrar tröstas och får kärlek. Söner får inte visa känslor och får inte tillgång till samma kärlek.

Detta gör män känslomässigt bedövade. Vissa blir kriminella eller hustrumisshandlare av att aldrig uppskattas.

Andra punkter som är klara tecken på patriarkat:

Det är vi som skickas in i krig

Det är vi som hamnar i fängelse

Vi lever kortare

Vi har inte samma möjligheter till sjukskrivning eftersom vi är fostrade att härda ut

Vi jobbar mer/oftare/längre

Vi får inte lika stor del av föräldraledigheten

Vi får skulden för allt

De egenskaper vår fostran lärt oss får vi i vuxen ålder veta är fel.

Anonym (DiskrimineradMan) skrev 2020-06-26 22:23:12 följande:

Vi lever ju i ett matriarkat.

Mödrar driver fäderna så hårt så de knappt får träffa sina barn. Under tiden drillas ungarna enligt plan: döttrar tröstas och får kärlek. Söner får inte visa känslor och får inte tillgång till samma kärlek.

Detta gör män känslomässigt bedövade. Vissa blir kriminella eller hustrumisshandlare av att aldrig uppskattas.

Andra punkter som är klara tecken på MATRIARKAT

Det är vi som skickas in i krig

Det är vi som hamnar i fängelse

Vi lever kortare

Vi har inte samma möjligheter till sjukskrivning eftersom vi är fostrade att härda ut

Vi jobbar mer/oftare/längre

Vi får inte lika stor del av föräldraledigheten

Vi får skulden för allt

De egenskaper vår fostran lärt oss får vi i vuxen ålder veta är fel.

Det stod fel ovan. Jag har lagat det här!
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 23:44:03 följande:

En till sak.. om än kontroversiellt eftersom det är sant och som jag hakat upp mig på är flickebarn till skillnad från pojkebarn inte springer omkring och slår folk med pinnar. Och det tycker jag är bra! Men folk överlag verkar bara strunta i dessa flickebarns tidiga förmåga till ordning och diplomati, som många pojkebarn väldigt sent eller aldrig lär sig att utveckla och det tycker jag är anmärkningsvärt och misstänker att det är en fråga om förutsättningar

Det är ju konsekvensen av den matriarkala uppfostran de får.
    PsykopatLena skrev 2020-06-27 10:17:43 följande:

Något som är civiliserat dock, är att ta ut sina hemska sidor på folk som skadar ens medmänniskor, speciellt de som är extra sårbara eller utsatta. Det tycker jag är helt ok, eftersom min sympati går till folk som förtjänar det och inte till kriminella hänsynslösa svin. Hade varit toppen om fler tänkte så !

Du undviker att svara på mina inlägg ser jag. Kanske ligger nåt bakom det jag säger då?
Svar på tråden Män = problem?