Inlägg från: PsykopatLena |Visa alla inlägg
  • PsykopatLena

Män = problem?

Tycker du att män i större utsträckning är mer av ett problem än kvinnor? Rent statistiskt och faktamässigt är dom ju det . Eller hur? Det är ju så. Och det är ju därför så många fortfarande besväras av dem medan vissa till och med måste fly sina hem pga av att någon annan kvinna inte gjorde abort i tid. Sen kan man ju fråga sig hur mycket ansvar kvinnor har haft för att skapa dessa monster. Kriminella våldtäktsmän , kvinnomisshandlare mm. Avskyvärda existenser på riktigt. Jag ifrågasätter hur naturen har tänkt till där. Kvinnor är nästan aldrig ett problem på samma sätt iaf inte de jag stött på. Vi är alla fredliga. Sen kommer en (kriminell) "alfahanne" och ställer till oreda och otrygghet. Förbsnnade as borde rensas bort från gatan och in i fängelse varenda en för minsta lilla överträdelse. Förstår inte hur de tillåts gå ute fria . De är ju en fara för allmänheten! Förstår inte hur folk står ut . Nånting måste ju göras åt det här sjukliga tillståndet världen befinner sig i med en massa genomruttna gubb-as som styr och ställer , speciellt i mindre utvecklade länder . Får man en son är väl risken +50% i genomsnitt att man kommer orsaka andra onödigt lidande i framtiden. Varför är vissa män så förbannat störande ? Och vem ska stå till svars egentligen? Mannen eller hans mamma? Hade vi levt i ett matriarkalt samhälle hade nog antagligen mamman beskyllts och sonen snarare bara avhumaniserats och bestraffas för sin gärning medan modern förlorat status och anseende och blir dömd som den som satte en störande människohane till världen . Och skäms gör hon , med all rätt. Idag fungerar det inte så och folk verkar tro att det är normalt med sån skit. Sorgligt nog .

• Svar på tråden Män = problem?
  • PsykopatLena
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 22:08:18 följande:

"En kvinna i 25-årsåldern, boende i Jönköpings län, har åtalats misstänkt för flera grova barnvåldtäkter och andra sexuella övergrepp. Offren är hennes egna barn." (publicerad 23 jun 2020)

Behover du fler exempel?

Vad har det med något att göra? Här diskuterar vi MÄN som är ett problem .. är du en sån själv kanske? Berätta gärna lite om dig själv och vad som ger dig rätten att skada andra under din egen viktklass ? Brott av kvinnor är inte ett samhällsproblem så som mäns brottslighet. Varför försöker du avleda ämnet genom att lyfta fram ett exempel på brott som en kvinna begått? Vet du hur många män som sitter och betalar för sån skit ?? Betydligt fler än kvinnor iaf
  • PsykopatLena
    Tow2Mater skrev 2020-06-26 22:08:18 följande:

"En kvinna i 25-årsåldern, boende i Jönköpings län, har åtalats misstänkt för flera grova barnvåldtäkter och andra sexuella övergrepp. Offren är hennes egna barn." (publicerad 23 jun 2020)

Behover du fler exempel?

Vad har det med något att göra? Här diskuterar vi MÄN som är ett problem .. är du en sån själv kanske? Berätta gärna lite om dig själv och vad som ger dig rätten att skada andra under din egen viktklass ? Brott av kvinnor är inte ett samhällsproblem så som mäns brottslighet. Varför försöker du avleda ämnet genom att lyfta fram ett exempel på brott som en kvinna begått? Vet du hur många män som sitter och betalar för sån skit ?? Betydligt fler än kvinnor iaf
  • PsykopatLena

Män står för våldet. Män står för krigen. Män står för brotten. Om folk tar det personligt för att de själva är män så är det deras problem. Faktum kvarstår att det är främst män som står för skiten och folk kan inte ens erkänna det för dom är så politiskt korrekta och inte vill såra mäns känslor. Det här handlar inte om mäns känslor det handlar om att folk ska få slippa störas av deras idiot beteenden jämt och ständigt

• PsykopatLena

Och då måste ju folk vara införstådda i att vissa av dem är ett oerhört stort problem för hela mänskligheten. Och det ligger i allas intresse att lösa det. Det är ett mänskligt problem som berör oss alla precis som nån tidigare nämnde att män själva ofta faller offer för andra psykiskt sjuka mäns våld. Alla berörs negativt av detta totalitära gubbvälde som mest bara orsakar mänskligt lidande . Varför reagerar inte fler på vansinnet runt omkring i världen? Det lär ju vara ännu värre i andra länder ... stackars människor som måste bo i små terroriserade underutvecklade patriarkatländer med krig och elände. Att de inte fattar bättre

• PsykopatLena
    Anonym (Misandri) skrev 2020-06-26 23:06:33 följande:

Vad hände med moderering av trådar?

Och du verkar vara en misogynist som vill tysta en kvinna som sprider ordet . Tråkigt att du vill censuera ett diskussionsämne som intresserar så många
  • PsykopatLena

Folk har ingen aning om vad de pysslar med när ingen ser. Var inte så naiva .. Folk står och applåderar dem, jobbar för dem osv osv kan va nån i ens närhet man inte tror är ett kriminellt svin men de finns fler än vad man tror. Varför daltar alla så mycket ? Är det manliga våldet ett för stort hot för att ens vilja / våga ta ställning eller varför ät folk så fega egentligen? Det handlar ju om att skydda folk från dem , då måste man ju kunna peka ut problemet först innan man kan vidta rätt åtgärder för att lösa det. Varför är folk så motsträviga mot ordning och trygghet? Låter dem göra som de vill med minimum straff . . Lägg av att dalta så mycket vuxna män som borde kunna bete sig bättre

• PsykopatLena

En till sak.. om än kontroversiellt eftersom det är sant och som jag hakat upp mig på är flickebarn till skillnad från pojkebarn inte springer omkring och slår folk med pinnar. Och det tycker jag är bra! Men folk överlag verkar bara strunta i dessa flickebarns tidiga förmåga till ordning och diplomati, som många pojkebarn väldigt sent eller aldrig lär sig att utveckla och det tycker jag är anmärkningsvärt och misstänker att det är en fråga om förutsättningar

• PsykopatLena
    KarlssonA skrev 2020-06-27 01:18:32 följande:

Vad säger ni om Annie Lööf då? En kvinna som förstöra välfärdssamhället genom att införa marknadshyror, sänka löner och ta bort alla former av anställningstrygghet. Kort sagt riva upp det trygga samhället.

Hur går det ihop med att alla kvinnor är så goda och välvilligt inställda till människor? Annie Lööf hatar ju i praktiken svaga människor.

Ja men politiker räknas inte in i det här sammanhanget. För då kan vi ju lika gärna nämna Lena Hallengren a.k.a Psykopat Lena också , Sveriges socialminister , som jag döpt mitt användarnamn till ära , för sin feministiska insats som kvinnlig minister. Skämt åsido, dessa är hybrider och inga vanliga människor (skulle man ju kunna tro iaf !!)
  • PsykopatLena
    KarlssonA skrev 2020-06-27 01:24:13 följande:

Vad säger du om Hillary Clinton som tillsammans med Obama drog igång krigen i Libyen och Syrien? Hur mycket har inte världen lidit till följd av det?

Efter Clinton och Obama blev en viss Donald Trump president och avslutade kriget i Syrien. Trump är den första presidenten på årtionden som inte har startat ett enda krig. Hur passar det in i din världsuppfattning?

Amerikanska politiker är som en av gubbväldets alla tentakler. Det är en klass för sig. Jag talar utifrån ett europeiskt synsätt. USA är ett pinsamt gubbvälde , förhoppningsvis blir dem ett i-land snart där man skäms om det börjar lukta för mycket gubbe i pressträffslokalen . De skäms ju ingenting verkar det som.
  • PsykopatLena

Det är inte så att jag sitter och hittar på själv att män begår fler brott osv. Det är liksom fakta, av allmän kännedom. Så folk borde lägga av att vara så faktafientliga och diskutera ämnet istället. Varför är fler män än kvinnor av ett samhälleligt problem? Och då menar jag utifrån ett faktaorienterat synsätt med verklighetsförankring. Varför har många män svårt att kontrollera sina hemska sidor till skillnad från andra mer civiliserade människor? Det är det jag vill veta .

Uppenbarligen känns det ju som en genetisk defekt som inte tillför evolutionen speciellt mycket, då vi kan se att mindre utvecklade länder skapar mycket social misär under dessa patriarkala vanföreställningar om hur ett riktigt samhälle fungerar. Någonstans har de fått för sig att de tillfört mest positivt. Och det är lite som den där tråden om "heteromän" som tänder på det manliga könet... De tycks finnas ett mönster av män som ljuger för sig själva , de ser inte verkligheten för hur den är men för hur de vill att den ska se ut. Vissa tål helt enkelt inte sanningen

• PsykopatLena

Något som är civiliserat dock, är att ta ut sina hemska sidor på folk som skadar ens medmänniskor, speciellt de som är extra sårbara eller utsatta. Det tycker jag är helt ok, eftersom min sympati går till folk som förtjänar det och inte till kriminella hänsynslösa svin. Hade varit toppen om fler tänkte så !

Svar på tråden Män = problem?