Inlägg från: Anonym (teenagedream) |Visa alla inlägg
  • Anonym (teenagedream)

Män = problem?

Ja, med kvinnor är det a walk in the park.
    Det är därför det oftast är lugnare för föräldrar med en tonårsdotter...
    Drömmer

• Anonym (teenagedream)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:24:57 följande:
    Vad har det med något att göra? Här diskuterar vi MÄN som är ett problem .. är du en sån själv kanske? Berätta gärna lite om dig själv och vad som ger dig rätten att skada andra under din egen viktklass ? Brott av kvinnor är inte ett samhällsproblem så som mäns brottslighet. Varför försöker du avleda ämnet genom att lyfta fram ett exempel på brott som en kvinna begått? Vet du hur många män som sitter och betalar för sån skit ?? Betydligt fler än kvinnor iaf
    I en annan tråd:
    Är så trött på tjejer som säger att alla killar är svin, och bara vill ha sex.

Där svarar du "
    Det är dom säkert på dig också"

Vad har det med saken att göra? Du är ju mest här för att klaga på män.
  • Anonym (teenagedream)
    Sogol skrev 2020-06-27 08:37:25 följande:

Kvinnor kan de också, även om det kanske sitter längre in.

Två flickor knivhögg sin kompis.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slender_Man-fallet

K
    vinnlig seriemördare

https://sv.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos

Sen kan man fråga sig varför det är mer regel än undantag att seriemördare och grova brottslingar blir överösta av beundrarbrev från kvinnor. Visst kan man hävda att något inte står rätt till i huvudet på dessa kvinnor, men det tror jag är en för enkel förklaring. Hur som helst så bidrar många kvinnor till att belöna dåligt beteende.

Klart kvinnor kan de också. Men det sitter väl mest kvinnor här på Familjeliv, så det blir som det blir...
  • Anonym (teenagedream)
    PsykopatLena skrev 2020-06-27 10:11:32 följande:

Det är inte så att jag sitter och hittar på själv att män begår fler brott osv. Det är liksom fakta, av allmän kännedom. Så folk borde lägga av att vara så faktafientliga och diskutera ämnet istället. Varför är fler män än kvinnor av ett samhälleligt problem? Och då menar jag utifrån ett faktaorienterat synsätt med verklighetsförankring. Varför har många män svårt att kontrollera sina hemska sidor till skillnad från andra mer civiliserade människor? Det är det jag vill veta .

Uppenbarligen känns det ju som en genetisk defekt som inte tillför evolutionen speciellt mycket, då vi kan se att mindre utvecklade länder skapar mycket social misär under dessa patriarkala vanföreställningar om hur ett riktigt samhälle fungerar. Någonstans har de fått för sig att de tillfört mest positivt. Och det är lite som den där tråden om "heteromän" som tänder på det manliga könet... De tycks finnas ett mönster av män som ljuger för sig själva , de ser inte verkligheten för hur den är men för hur de vill att den ska se ut. Vissa tål helt enkelt inte sanningen

Ja, i Kina har de samlat in i stort sett alla kinesiska mäns DNA, för att majoriteten av män utför brott.
    Det är väl nåt du applåderar?
Svar på tråden Män = problem?