Inlägg från: Anonym (Haj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haj)

Män = problem?

Män är aggressivare av naturen. En del av dessa slåss, mördar och våldtar när dom känner för det.

Jag tror att det dels handlar om den kulturella bilden av mannen och dels mannens egna natur.

Män växer upp med en dunk i ryggen och kommandon som "inte ska du väl gråta för en sån småsak" och "ryck upp dig, pojk" redan som småbarn. Dom ska vara bra på att snickra och snyta sig i handen. Gråta är för flickor, poesi är för töser, matlagning och känslor är trams. Självklart speglar det sedan hur pojken växer upp till man.

Förr i tiden när vi var jägare så var männen dom som jagade. En jägare måste vara alert och stark men också fylld av en aggressivitet. Annars hade han inte varit en bra jägare helt enkelt. Den sidan hos mannen lever kvar än idag. Det är jag helt säker på. Trots att vi lever annorlunda liv i dagens samhälle så finns jägaren i mannen kvar.

Så ja, män är farligare än kvinnor men inte ondare. Kvinnor gör lika mycket skada, men kanske mest psykiskt. Av dom människor jag gick i skolan med och senare som vuxen träffar på är kvinnor och tjejer som som sårat mig mest.

Svar på tråden Män = problem?