• Mom2be262

    Fett hår på 1 dag

    Hej! Förut kunde jag lätt tvätta håret var 4e dag utan att det blev smutsigt. Bytte schampoo och nu blir det smutsigt på 1 eller 2 dagar. Bytte tillbaks till samma som innan men har ej hjälpt, någon som har tips på bra schampo eller schampo för fett hår? Hur blir man av med det?

  • Svar på tråden Fett hår på 1 dag
  • Anonym (beauty)

    Bästa kommersiella schampot jag någonsin köpt är function of beauty. Kanke inte superkonstigt eftersom det är "custom made". Man fyller i en quizz och får välja färg och doft själv av deras urval. Visst, det kostar 700 spänn, men det är det värt någon gång ibland. Annars använder jag Tresemme.Purify & Replenish.

  • Anonym (Hår)

    Det kan vara så att din hårbotten inte vant sig när du bytt fram och tillbaka. 

    Om det schampot du hade tidigare funkade, vad var anledningen till att du bytte?
    Om du tyckte det var bra och vill återgå till ditt gamla så härda bara ut, fortsätt använda det så kommer håret säkert bete sig som tidigare efter några veckor.  

    Många schampon torkar ut hårbotten alldeles för mycket och reaktionen i huden blir att balansera ut det och producera mer fett, därför upplevs håret bli fett fortare. Jag använder ett schampo som vårdar hårbotten eftersom jag har torr och känslig hud där. Tvättar håret typ var tredje dag. 

  • Anonym (Ägget)

    Jag har alltid haft problem med hår som snabbt blir fett. Nu har jag det senaste året testat mig fram med olika NoPoo-varianter och har fått så bra effekt. Ett tag använde jag bara ägg.

    Nu har jag gått över till en hårtvål och mitt hår mår bättre än någonsin.

    Jag kan verkligen rekommendera att testa olika sulfatfria produkter.

Svar på tråden Fett hår på 1 dag