Inlägg från: Anonym (varierar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varierar)

Kvinnor föredrar barnlösa män!

Det stämmer kanske med dina bekanta men inte som regel. De bekanta killar med barn jag känner har träffat nya kvinnor, både med och utan barn. De bekanta kvinnor med barn jag har som träffat någon har fastnat för partners både med och utan barn. Det får väl bero på omständigheterna. Vuxna utflyttade barn är inte detsamma som småbarn hemma. Finns det hemmaboende barn på båda sidor kan det bli problem rent praktiskt med trångboddhet, svårigheter passa boende som passar båda samt respektive andra föräldrar med delat boende etc. En änkling ellerl någon som har ett vettigt ex är inte samma som någon med exet from hell.  En tjej med skolbarn jag känner har dejtat ett par killar efter skin skilsmässa. Hon säger att det aldrig blir en man utan barn igen, hennes erfarenhet är att de inte förstår eller respekterar vad det innebär att elva med barn och att barnen behöver gå först. 

• Anonym (varierar)
    Anonym (Helene) skrev 2020-06-29 19:34:22 följande:

Jag har själv inga barn och är inte heller intresserad att dejta någon som har barn sen innan. Jag vill ha möjligheten att bara vara vi två. Lista ut vad VI vill, flytta vars VI vill, bestämma hur VI vill att vårt gemensamma liv ska se ut. Inte vill jag göra det extra krångligt genom att slänga in ett par ungar och (minst) ett ex som kommer påverka hur jag ska leva mitt liv?

En vettig pappa som vill ha regelbundet umgänge och vill kunna finnas i hans barns liv blir ju såklart rätt låst. Kan jag välja bort en sån person gör jag ju givetvis det. Barnen och exet kan vara hur gulliga och fina som helst, men jag vill inte bli begränsad i mitt liv för att min kille valde att skaffa barn innan vi blev ett par.

Det är förnuftigt att vara medveten om sådant och inte bara bli "kääär". Alltså att sociala omständigheter kommer att påverka förhållandet och ta ställning till hur viktigt sådant är för en innan man inleder ett förhållande. Alla faktorer påverkar ett förhållanden. Bunden till släktgård, vill jobba utomlands, har begränsad ekonomi, har hälsoproblem, är lågutbildad, vill ha djur, vill ha separat ekonomi, vill bo intill och ha daglig kontakt med släktingar. Etc etc. 
    Vad som är positivt eller neutralt för en person kan vara ett big nono för en annan. Någon bor gärna i etta i Stockholm med sin kulturarbetande luspanke partner. Någon annan ska absolut ha villa vovve volvo i Tidaholm ett stenkast från mor och far. o s v. Den enes himmel, den andres helvete. Visst kan man ändra sig och visst kan saker hända som man inte räknar med (en bekants man trillade ner från en stege och fick en hjärnskada och tidig demens t ex). Men innan man inleder något är det ett bra tillfälle att fundera över vartåt man strävar.
Svar på tråden Kvinnor föredrar barnlösa män!