Inlägg från: Anonym (Tänk dig för) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tänk dig för)

Hur mycket ansvar ska man ta för bonusbarn?

Snälla, tänk dig för. Noga. Jag gick i den potentiella fälla jag ser att du kanske kommer att gå i. Träffade en man med två barn. Innan jag flyttade in var allt frid och fröjd. Han uppvisade en fasad där han var en ansvarstagande pappa. Han tjatade på att jag skulle flytta in till dem. Han bodde på landet och jag var student (på distans) och hade inte råd att köpa bil och jag hade inte behov av en dessförinnan. Det gick inte heller några bussar ut dit han bodde. Han sa att han skulle köpa en billig bil att frakta mig i för att handla, kunna gå på gym och liknande. Han lät mig inreda i huset och sa att han ville att jag skulle känna mig välkommen. Allt verkade bra.

Jag flyttade tillslut ut till dem. Det blev kaos. Han köpte ingen bil som jag kunde frakta mig i, han lät mig inte låna hans så om jag skulle träna behövde jag åka med han och hans barn kl. 07.00 varje morgon när han skulle lämna dem på dagis/skola. Annars hade jag inte fått komma in till stan. En gång när jag ville handla lördagsgodis och träna och han inte ville åka in till stan och jag inte heller fick låna hans bil, fick jag istället gå 1 mil in till stan och 1 mil tillbaka.

Han förväntade sig att jag skulle ta hand om hans barn som deras mamma och när jag sa att jag inte ville axla det ansvaret (vilket jag varit tydlig med tidigare) var jag den sämsta människan någonsin. Hans barn fick härja fritt och hade inga regler i hushållet, så jag fick helt anpassa mig efter dem. Jag fick inte ha en åsikt då jag endast skulle vara "tacksam" för att jag fick bo i deras hus. Om jag adresserade ett problem i vår relation var jag inte längre välkommen där. Jag fick gå på äggskal hela tiden. Efter incidenten när han inte ville låna mig sin bil och jag fick gå 2 mil för att handla fick jag nog och lämnade. Det är det bästa jag gjort i mitt liv men jag är fortfarande arg på hur han körde över mig. Så snälla - tänk dig för innan du begår samma misstag som jag.

Svar på tråden Hur mycket ansvar ska man ta för bonusbarn?