• Anonym (fu)

Hur mycket ansvar ska man ta för bonusbarn?

Nej ts med detta upplägg kommer du inte klara studierna. Studera färdigt innan ni flyttar ihop.
    Åk till killen och bo där på helgerna. Då delar ni lika på matlagning och disk. Var och en sköter städningen av sitt eget hem, så du ska inte städa när du kommer dit på helgerna.

• Anonym (fu)

Jag reagerar på att ni delar hälften hälften.
    Han har tre barn och du ett. Ett annat upplägg är att han betalar 4/6 och du 2/6. Då betalar ni för er själva och det antal barn ni har.

• Anonym (fu)
    Anonym (X) skrev 2020-07-01 12:14:37 följande:
    Ja jag har redan bestämt att vi inte ens kommer att vara där barnveckorna nu under sommaren när han jobbar, så får han lösa det bäst han vill. Jag hade tänkt vara där från början eftersom det är där jag helst vill vara. Men nu när han sa så där så vill jag inte längre. Jag behöver semester, inte ta hand om hans barn mot min vilja, plocka, städa, laga mat till hela kullen, bli utmattad av ljudvolymen etc. Hade det inte varit nån förväntning och att barnen var där heldag nån gång hade det varit en annan sak, då hade det kunnat bli nåt mysigt av det, att jag tar med alla barn på utflykt t.ex. Hans antaganden och förväntningar tar ju sönder allt.
    Jättebra ts.
    Har han inte löst barnomsorgen för sina barn ska du inte vara där och lösa hans problem. Han får ta konsekvenserna av sina beslut.
Svar på tråden Hur mycket ansvar ska man ta för bonusbarn?