• Anonym (Kaffedraken)

    Hur flyttar man billigast?

    Om några månader kommer min flickvän flytta ner till mig i Stockholm från Umeå och vi kommer flytta in i en gemensam lägenhet. Hon har just nu ett mindre förrådsrum fyllt av möbler som hon kommer transportera ner hit och vi har diskuterat hur det löses på bästa (billigast och smidigast sätt).
    Hittills har vi funderat på att jag åker upp dit, att vi hyr ett släp där och gemensamt kör ner hit igen (det blir lite långt att köra med släp ensam i 8 timmar) men det känns onödigt dyrt och krångligt.
    Finns det någon som gjort något liknande tidigare och som har tips på hur man kan göra det enklare och billigare? Finns det kanske smidiga sätt att skicka ner flyttlasset? 

    Tack för kreativa svar!!

  • Svar på tråden Hur flyttar man billigast?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fundera också på vad som ska tas med!
    Att sälja/skänka/slänga sådant som inte är värt att transportera underlättar massor.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du har ingen kompis eller släkting som har eller kan låna en lätt lastbil. Det är smidigare att köra med den istället för med släp och du får in massor utan problem. Och kan du låna är det grattis. Har själv gjort det när jag behövt köra prylar. Finns alltid någon som har en eller som jobbar på ett företag där dom kan låna en.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Flyttade upp till Norrland en gång och min pappa bokade en pall på Bussgods. Inga möbler, utan det köptes. Men prylar och bohag skickades på pall. Väldigt praktiskt.

    Flyttade hem/tillbaka med släp, oneway. Smidigt att lämna släpet i nya staden.

    Som äldre har jag flyttat med firma på löpande räkning och tagit anbud. Mest för att jag ej vill bära mitt piano själv.

    Oavsett metod. Fundera på er ork också.

    Och på hur mycket prylar ni har.

    "Billigt" kanske inte är värt det.

Svar på tråden Hur flyttar man billigast?