• greeneyes

Tempkurvor

Mikkans skrev 2020-09-09 07:58:24 följande:

Så här ser det ut för mig 3 dagar till bim.

Ser lovande ut med högre temp igen! Dock skulle jag tro att du hade ÄL runt tre dagar efter det utsatta strecket, med tanke på flytningar och en låg temp-notering där... dock lite för få tempningar kring äl för att vara säker. Men, min poäng var att misströsta inte om plus/mens uteblir- kan bero på senare äl :)
    2007 & 2013
  • greeneyes
    Mikkans skrev 2020-09-10 08:06:59 följande:

Jag tog ovitrelle så därför satte jag själv ut ägglossning där den är och är rätt säker på när den var. Men men,

Jag har inga förhoppningar då vi bara fick till det en gång. Dessutom steg min temp även förra cykeln innan den droppade och mensen kom. Men såklart, jag hoppas ju alltid! :D

Aha, jag fattar! Håller tummar ändå! (Min äldsta blev till med Pergotime och Ovitrelle :)
    2007 & 2013
  • greeneyes
    Pandyy skrev 2020-09-14 08:38:24 följande:

Jag hade alltså så mycket ägglossningssmärtor igår att jag blev tvungen att ta värktablett för att andning och vetekudde inte fungerade. Dåsig som jag var tog jag en tablett och insåg först i efterhand att det var Naproxen... har jag förstört hela denna månads försök till bebis nu? ????

Oroa dig inte!! Så här står det om Naproxen och användning under graviditeten:

Naproxen skall inte användas för regelbunden kontinuerlig behandling under sen graviditet bland annat på grund av risk för för tidig slutning av ductus arteriosus, minskad mängd fostervatten och nedsatt njurfunktion hos fostret och den nyfödda. Användning under tidig graviditet har satts i samband med en ökad risk för hjärtfel. En något generellt ökad risk för missbildningar kan inte heller uteslutas. Den eventuella riskökningen i det enskilda fallet är dock knappast så stor att det finns anledning till oro om kvinnan ändå har använt naproxen under tidig graviditet.
    2007 & 2013
Svar på tråden Tempkurvor