• Janni91

Tempkurvor

Åh vad kul, grattis! :) 

Entusiastisk skrev 2020-10-11 19:15:22 följande:

Såklart månaden det tog sig slutade jag tempa efter bekräftad äl men tempade dagen efter plus och en dag till...

En annan grej däremot som jag istället la in i min kurva varje dag var vilopulsen(aktivitetsarmband) som under tiden stärkte min magkänsla om att jag var gravid och även tappen som för första gången var helt oförändrad under hela lutealfasen medan den alla föregående månader levt sitt eget liv..

Bifogar min kurva(gul=vilopuls).

Håller tummarna att ni alla snart får plussa <3

• Janni91

Här är min kurva (första månaden med NC). Jag tog ÄL-test dag 12-20 och fick enbart negativa test men appen har ändå bekräftat ägglossning. Har inte så höga förhoppningar denna månaden men hade blivit så glad om jag fick ett + :) 

• Janni91

Alltså jag blir så trött! Förut har jag haft ägglossning runt dag 16-17 men nu vet jag inte om jag kommer ägglossa denna månaden (heller) :( Jag använder mig av både FertilityFriend och Natural Cycles. FF säger att jag troligtvis inte alls är fertil och NC säger "högst fertilitet" idag. Vet inte vad jag ska tro :( 
  • Janni91
    Cattisl skrev 2020-11-01 05:18:38 följande:
    Appar är appar =) de kan bara räkna ut vad de tror kommer ske utifrån den data du knappat in. Jag skulle mer gå på fertilt sekret, känslan du har i kroppen, ev. äl test. Visar du tecken på att du är fertil, ja då skulle jag se till att ha sex nu =) 
    Enligt din bild ser det ut som om du skkulle kunna ha haft äl CD 17, förutsatt att tempen håller sig hög.. 
    Tack för svar, ja det har du rätt i! :P Jag tror också att det var CD 17 för jag hade fertilt sekret dagarna innan och under dagen hade jag lite molande värk (om jag inte inbillade mig då). Nu har jag inget fertilt sekret eller värk... :) 
  • Janni91
    Cattisl skrev 2020-11-01 10:31:36 följande:
    Då får vi hoppas tempen fortsätter att stiga =) 
    Tack, verkligen! Sov ganska dåligt i natt så borde inte räkna med dagens temperatur, men om jag gör det så har NC bekräftat ägglossning CD 17. Hoppas jag sover bättre imorgon :) 
Svar på tråden Tempkurvor