Tempkurvor
Åh, har smygstalkat denna tråden ett tag, läst igenom nästan från början så har hunnit se en hel del olika grafer men kan ändå inte riktigt förstå min så tänkte be om lite tankar från er 
Slutade med p-piller i januari så har haft en ganska lång första cykel innan ägglossningen kom igång men hittade den sedan med både tempen och CB ägglossningstest för 15 dagar sedan (lördag 2 veckor sedan) och bör därför alltså ha BIM idag - men är inte säker på längden på lutealfasen eftersom det är första cykeln.
Redan någon vecka efter ägglossning exploderade mina bröst i storlek till den grad att jag fick bristningar, inte kunna knäppa blusar, och mina bygellösa BH-har inte täcker dem längre. Utöver det har jag mått bättre än på extremt länge - men tror att det har att göra med att jag slutade med p-piller.
Innan jag började med piller (dock 10 år sedan) så hade jag mycket mensverk, och fick ofta migrän, mådde illa, humörsvängningar osv. innan mens så är väl det jag har att jämföra med.
Jag har alltså BIM idag och har inte haft någon värk (lite små dragningar då och då men går inte att jämföra med varken innan eller under p-pillrer). Den enda skillnaden är mycket större bröst så misstänkte att det kanske hade tagit så på första försöket då vi "mös" under ägglossningen. Sedan förrgår så fick jag en spotting på morgonen/förmiddagen med väldigt tunn rosa färg i flytningen, men sedan inget på resten av dagen - tänkte först att nu kommer mensen men sedan inget mer. Och inga förkänningar osv. Tog ett grav test idag på BIM men det visade negativt. Min kurva har ju varit extremt stabil sedan ägglossning med en mindre stegring idag på morgonen.
Så för att sammanfatta:
Ägglossning för 15 dagar sedan
Kraftig temperaturstegning direkt efter ägglossning
Sedan till en mer mellannivå på sträcket mellan ägglossning och BIM
Nu på BIM en ökning i temperatur men negativt gravtest
Tror ni att spottingen kan ha varit mens på ingång eller kan det ha varit en väldigt sen nidblödning och att det lilla lilla droppet på dag 37 varit när det satt sig.
Känns omöjligt att förstå sig på sin kurva första gången men man sönderanalyserar ju sig själv :P