• nadir

Tempkurvor

Jag använder två appar för bbt.

Jag har äl på dag 14, normalt sett, med en temphöjning på dag 15.

Men denna gång kom tempohöjningen på dag 16/17 vilket har gjort att ena appen tolkar äl som cd14 och andra som cd16.

Vilken ska jag tro på?

Jag använder progesteronkräm så är lite beroende av att veta och jag har förstått att progesteronet kan fördröja mensen. Samtidigt vill jag ju inte råka framkalla missfall om jag nu skulle va gravid.

Jag fick negativt gravtest imorse på dag 27/äl+13.

• nadir

Tillägg:

Tempen droppar ju inte riktigt på samma sätt vid användande av progesteronkräm och jag har jämfört med andra kurvor där gravida har samma tempskillnader, så jag blir inte hjälpt där

nadir skrev 2021-05-03 19:29:55 följande:

Jag använder två appar för bbt.

Jag har äl på dag 14, normalt sett, med en temphöjning på dag 15.

Men denna gång kom tempohöjningen på dag 16/17 vilket har gjort att ena appen tolkar äl som cd14 och andra som cd16.

Vilken ska jag tro på?

Jag använder progesteronkräm så är lite beroende av att veta och jag har förstått att progesteronet kan fördröja mensen. Samtidigt vill jag ju inte råka framkalla missfall om jag nu skulle va gravid.

Jag fick negativt gravtest imorse på dag 27/äl+13.

• nadir
    senapp skrev 2021-05-25 09:08:34 följande:

Jag vill vara tydlig med att jag bara gissar utifrån mina egna data. Du verkar ju i alla fall haft 3/5 "bra" ÄL isåfall! När det kommer till progesteronkräm så skulle jag nog inte vara så orolig, bara var säker på att du tar den efter Äl (annars kan ÄL utebli pga det. Det är omtvistad om det ens kan ta sig igenom hudbarriären, alltså isåfall är det värsta som kan hända att det inte funkar alls. Men såklart alltid en risk att labba med hormoner.

Jag tycker du ska boka tid hos gyn! Låg temp kan vara kopplat till sköldkörtelfunktionen men behöver såklart inte vara det.

Jag har varje månad haft spottings ca 5 dagar före mens. Började med progesteronkräm och nu har jag inte spottings mer. Så jag tror den går igenom huden :)
Svar på tråden Tempkurvor