• LJM91

Tempkurvor

Sanlin90, varför får du inte letrozol pga övervikt? Jag hade liknande långa menscykler som dina, är också överviktig men inga problem att få letrozol utskrivet. Gynekologen nämnde inte något om min vikt, behövde inte ens uppge den. Konstigt att det är så olika.. Finns det någon privat gynekolog i närheten kan jag rekommendera att ringa dit och fråga, ibland är de inte lika stelbenta som landstinget :)

• LJM91

Vad otroligt tufft det måste ha varit att få höra det Sanlin, jag tänker också på att det har kommit nya studier som visar tydligt att viktnedgång inför graviditet faktiskt inte påverkar chansen till graviditet ens i närheten av så mycket som man tidigare har trott.

• LJM91
    Sanlin90 skrev 2023-02-22 20:13:47 följande:

Dom har kollat långtidssocker, det ligger bra :)

ja det suger att höra men dom menar att det är en större risk att vara gravid i min storlek för jag fick havandeskapsförgiftning första gången

Aha okej, det kan man väl ändå förstå på något vis. Tycker ändå det är hårt att neka hjälp helt och hållet, rekommendera kan man ju alltid göra men neka? Mltt hjärta blöder lite när jag hör sånt..
Svar på tråden Tempkurvor