• Vickan31

Tempkurvor

Hej alla temp-kunniga här inne! Har inte skrivit här förut men har tempat väldigt länge och tycker att jag börjat lära känna min kropp något, men den här månaden förstår jag ingenting. Jag brukar ha väldigt regelbunden cykel på 28 dagar med ägglossning runt CD14. Efter ÄL brukar min temp ligga över 36.6 i alla fall, men den här gången hade jag bara två dagar med hög temp (som kan ha berott på annat) och sedan har den varit lägre än den brukar.

Fertility Friend hade satt ut min ÄL på CD15, men när jag lade in dagens temp sa appen att den inte kunde se några indikationer på att ägglossning skett och att den därför tog bort markeringen för ÄL.

Här ser ni gårdagens graf överst, och nederst är dagens graf. Vad tror ni, har jag inte ägglossat alls den här cykeln?

P.S. Skickar en varm tanke till alla här inne som precis som jag tyvärr behöver grotta ner sig och oroa sig för tempkurvor, ägglossningstester och allt vad det kan vara, som kämpar och kämpar med att bli gravid Hjärta Önskar alla ett stort lycka till och tack på förhand för svar!

• Vickan31
    Maymom skrev 2023-03-29 11:10:56 följande:
    Känns ju konstigt att den skulle varit så hög som den var 2 dagar utan ÄL. Men med tanke på hur låg den är i övrigt så kanske det är så att ÄL uteblivit. Isåfall kan mensen dröja nån dag, vanligt med senare mens om ÄL uteblir.
    (Det är ju inget konstigt att ÄL uteblir nån månad per år, det är snarare väldigt vanligt tydligen)
    Hoppas nästa cykel blir som vanligt igen!
    Cashili33 skrev 2023-03-29 15:40:01 följande:
    Om du vet med dig att de högre temperaturernaberor på annat så ser det ut som om du ej haft ÄL  
    Tusen tack för svar Maymom och Cashili33! Mensen kom dagen efter att jag skrev här, dvs på CD28 som vanligt, så nästan provocerande punktlig, haha! Ny cykel, nya tag och jag hoppas att den här månaden bjuder på en tydligare och starkare ägglossning och att det (precis som du skriver Maymom) inte är helt ovanligt att ÄL uteblir en månad per år eller så, därav den konstiga grafen.

Hoppas att ni mår bra och att ni haft en fin helg! Hjärta

Svar på tråden Tempkurvor