Tempkurvor
Finns här någon som kan hjälpa mig tolka min kurva? Hörde någonstans att den inte såg helt lovande ut så nu hoppas jag att det jag hörde var helt fel, alternativt helt rätt så jag kan gå vidare till nästa månad. Äl+11 idag.
Finns här någon som kan hjälpa mig tolka min kurva? Hörde någonstans att den inte såg helt lovande ut så nu hoppas jag att det jag hörde var helt fel, alternativt helt rätt så jag kan gå vidare till nästa månad. Äl+11 idag.
Just fått svagt + bör jag vara orolig för temperatur sänkningen?
Hej! Hjälp!
Bim idag och äl+15. Igår fick jag ett negativt gravtest och dessutom hade tempen sjunkit ordentligt som inför mens så förväntade mig en fortsatt sjunkning idag (och mens) men vaknade upp till ingen mens och dessutom
detta!! Hur konstigt. Och inget gravtest där jag är idag..

Vad tror ni? Kan man få en sjunkning på äl+14 och sedan höjning och därmed vara gravid? Aldrig läst om detta nämligen.
Det svåra är ju att en enstaka dags temp inte behöver betyda något. Det kan vara att man ätit senare/tidigare eller annorlunda. Minsta alkohol skjuter också upp tempen. Eller om man sover annorlund osv.
Hoppas du får två streck på testet 🤞

Jag vet inte vad som sker denna månad 😭 tror ni jag har haft ägglossning eller inte? Idag sjönk tempen..
Det här är vår sista chans för en "naturlig" graviditet. Nästa månad börjar vi IVF.
Vad tror ni, ingen ägglossning denna månad?
Vi försöker verkligen bli gravida men med missfall x 2 o jag har lite högre ålder känns det inte så hoppfullt. O sen om tempkurvan ser ut såhär och ingen ägglossning sker
jag är gravid, tidigt bim lördag/söndag. Men kurvan ser knasig ut 🙈 har precis påbörjat Synarela inför vårt första ivf försök ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
förlåt rörigt inlägg men är i chock vi har försökt i 1,5 år.
Kan även tillägga att jag hade denna månad en väldigt snabb stegring - tisdagen 1 juli fick jag min första blinkande smiley på clearblues ägglossningstest och direkt på onsdagen 2 juli fick jag fast smiley. (Har aldrig fått så snabb stegring tidigare och jag har kört ägglossningstest varje månad)
Vill någon kanske bolla med mig? Hur tolkar ni bifogad kurva? Vet att det förmodligen inte finns några enkla svar så antar att jag mest vill skriva av mig..
är på ÄL+16 idag / CD 35. Tog negativt graviditetstest ÄL+14 med känslighet 10 mIU/ml så då kastade jag in handduken och började vänta in mensen. Den lyser dock fortfarande med sin frånvaro.
någon som vet när FF ?ger upp? på föreslagen ÄL? appen tycker ju fortfarande att jag hade ÄL CD19 men jag är inte längre övertygad. Å andra sidan tycker jag inte det ser helt självklart ut när ÄL istället kunde infallit? tycker inte heller att tempen ser ut som utebliven ÄL men det är väl bara ett önsketänkande från min sida. Vad är era tankar?
Tack snälla Anonym (H) och nanathalie för att ni tog er tiden att bolla med mig. Ovärderligt! Tid är ju ens bästa vän i sådana här situationer och tids nog brukar man ju ironiskt nog alltid få svar fast det är så oerhört frustrerande när man är mitt i det. Jag tror som ni att kroppen försökte ägglossa men lyckades inte och därav fluktuationen i temperaturen.
CD37 och sänkningen som var då var jag övertygad om att det var mensen som var på G. Nu Fem dagar senare efter sänkningen och mensen saknas fortfarande så ser det snarare ut som att ägglossningen äntligen skedde till slut? Jag var hos gynekologen CD40 och hon såg en finfin slemhinna så hon tyckte jag skulle avvakta någon vecka till och trodde nog att det antingen är mens eller graviditet som dyker upp efter min lutealfas. Hoppas!