• Hejasommaren

Tempkurvor

hoppar in här i tråden. Fick konstaterat i februari att jag har de klassiska pärlbanden på äggstockarna. Blodprovet visade dock ej PCOS. Fick Provera-mens 28 feb-3 mars. Min första egna riktiga ägglossning 22 april, CD 60 typ (orkar inte räkna exakt dag). Sen min första egna mens sedan p-piller-stopp (slutade i juli-22) 7-10 maj - lycka! 

sedan den egna mensen har jag snällt gått och väntat på ägglossning. Trodde verkligen den skedde 24 maj (och således på ÄL+9 idag) men min Tempkurva visar ju tydligt att den så inte skett. Tycker generellt att tempkurvan är väldigt ?PCO:ig?, dvs väldigt hoppig. antar att det bara är att gå och vänta på symptom på nytt ÄL-försök men blir snart tokig. Någon som har tips eller tankar?

lägger in två bilder där enda skillnaden är att jag har tagit bort höjningen CD21+22 eftersom jag sov lite längre då. 

• Hejasommaren

Jaha.. CD 32 idag och ingen av de positiva ÄL-testerna verkar ha genererat någon ägglossning. Vad gör man?😩
  • Hejasommaren

Vill någon kanske bolla med mig? Hur tolkar ni bifogad kurva? Vet att det förmodligen inte finns några enkla svar så antar att jag mest vill skriva av mig..

är på ÄL+16 idag / CD 35. Tog negativt graviditetstest ÄL+14 med känslighet 10 mIU/ml så då kastade jag in handduken och började vänta in mensen. Den lyser dock fortfarande med sin frånvaro. 

någon som vet när FF ?ger upp? på föreslagen ÄL? appen tycker ju fortfarande att jag hade ÄL CD19 men jag är inte längre övertygad. Å andra sidan tycker jag inte det ser helt självklart ut när ÄL istället kunde infallit? tycker inte heller att tempen ser ut som utebliven ÄL men det är väl bara ett önsketänkande från min sida. Vad är era tankar? 

• Hejasommaren

Tack snälla Anonym (H) och nanathalie för att ni tog er tiden att bolla med mig. Ovärderligt! Tid är ju ens bästa vän i sådana här situationer och tids nog brukar man ju ironiskt nog alltid få svar fast det är så oerhört frustrerande när man är mitt i det. Jag tror som ni att kroppen försökte ägglossa men lyckades inte och därav fluktuationen i temperaturen. 

CD37 och sänkningen som var då var jag övertygad om att det var mensen som var på G. Nu Fem dagar senare efter sänkningen och mensen saknas fortfarande så ser det snarare ut som att ägglossningen äntligen skedde till slut? Jag var hos gynekologen CD40 och hon såg en finfin slemhinna så hon tyckte jag skulle avvakta någon vecka till och trodde nog att det antingen är mens eller graviditet som dyker upp efter min lutealfas. Hoppas!

• Hejasommaren
    Nanathalie skrev 2025-08-22 13:45:50 följande:
    Ingen fara alls bara roligt att bistå med lite tankar ❤️

Jag håller helt med dig. Det ser onekligen ut som om ägglossningen faktiskt skett för 5 dagar sedan. Hoppas på ett plus för dig om 5 dagar till 😍 Håll oss uppdaterade!
    Du är så gullig som alltid tar dig tiden och visar omtanke, syns i flera trådar här på FL ❤️

jag är på ÄL+9 idag och igår när det var tredje dagen i rad men nedåtgående temperatur så började jag känna mig rätt uppgiven. Men idag hoppade tempen upp igen och direkt börjar man hoppas.. kanske att man vågar sig på ett test på ÄL+10 imorgon om tempen är fortsatt hög. Tycker ju per se inte att tempen ser så himla lovande ut men av hela galleriet på FF så har man ju minst sagt sett alla möjliga varianter.
  • Hejasommaren
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-22 16:15:00 följande:

Verkar som att min kropp börjar återställa sig efter långdraget MA/medicinsk abort i slutet av juni (v 11+4).

Tror ni min höjning efter ägglossning tyder på att progesteronet är tillbaka? Enligt gyn visade kroppen tecken på ägglossning i slutet av juli/början av aug (follikelcysta och därefter corpus luteum) men enligt min temp har den inte skett förrän nu. Någon med liknande erfarenhet?

Kurvan från att medicinsk abort påbörjades fram till vad jag tror var mens... (började blöda dagen efter vul med koksalt)

Ingen personlig erfarenhet men jag håller med dig att det ser onekligen ut som att ÄL varit så som NC satt ut den. Hur har tempen utvecklats sig sedan sist?
  • Hejasommaren
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-26 15:59:45 följande:
    Precis, och jag har högre temp än min tidigare gravidkurva vilket kanske är ett positivt tecken? Jag har tyvärr diskuterat alldeles för mycket med AI och letar efter halmstrån för att jämföra, trots att många gravidkurvor ser ut som min tidigare och ändå blir friska graviditeter.

Jag hade ett tempfall äl+5, förhoppningsvis var det omgivande faktorer som bidrog till det - sov med öppet fönster och hela kroppen var inte under täcket... Tempen återhämtade sig i alla fall och ser bra ut hittills, känner också molvärk runt om kring äggstocken som lossade och i livmodern. Igår var jag frusen och stundtals varm. Jag kommer testa äl+10, fick positivt med cb ultratidigt digitalt sist, så känns svårt att vänta längre...

Din kurva kan absolut vara en graviditet, känner du några symptom än? Är väl först nu det kan smyga sig på, dock.
    En dipp ÄL+3 behöver i sig inte vara några konstigheter. Håller alla tummar för dig! Min temp sjönk lite idag, fortfarande över CL dock men testade också negativt på ÄL+10? känns rätt kört även om det per se inte behöver vara helt uträknat ännu.
  • Hejasommaren
    Anonym (anonym2026) skrev 2025-08-27 15:45:54 följande:

Kan ju vara en implantationsdipp? Det förklarar ju det negativa resultatet. Jag hade också en dipp imorse, men över coverline så jag försöker tänka att det bara är därför, men det är lättare sagt än gjort?

Började faktiskt hoppas lite att det kunde vara en implantationsblödning men idag dök mensen upp 🥲 hur går det för dig?
  • Hejasommaren
    Anonym (EM) skrev 2025-09-03 08:57:35 följande:
    Hej,

Vad tror ni om denna tempkurva?
    min mens ska komma idag, haft mensvärk sen i förrgår men ingen mens. Tempen steg idag, aldrig hänt förut men negativt gravtest.. 

Kan man testa så sent som efter BIM när jag vet exakt att jag hade ägglossning för 14 dagar sen och samlag för 15 dagar sen.. Det borde ju visa något på stickan om jag är gravid? Varför ökar tempen när den ska sjunka? Förstår ingenting.. 
    åh jag förstår din frustration - tycker också din kurva ser väldigt lovande ut! Men håller med dig om att med så tydlig vetskap om när ÄL skett samt utifrån hur kurvan ser ut så kan man ju tycka att du borde testat positivt idag om det var något.. det kan inte råka varit något delmål testet eller liknande? Annars tror jag dessvärre att mensen snart kanske är på ingång men om inte hade jag testat om två dagar igen. Håller alla tummar för dig ❤️
Svar på tråden Tempkurvor