Inlägg från: Anonym (anonym2026) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym2026)

Tempkurvor

Verkar som att min kropp börjar återställa sig efter långdraget MA/medicinsk abort i slutet av juni (v 11+4).

Tror ni min höjning efter ägglossning tyder på att progesteronet är tillbaka? Enligt gyn visade kroppen tecken på ägglossning i slutet av juli/början av aug (follikelcysta och därefter corpus luteum) men enligt min temp har den inte skett förrän nu. Någon med liknande erfarenhet?

Kurvan från att medicinsk abort påbörjades fram till vad jag tror var mens... (började blöda dagen efter vul med koksalt)

• Anonym (anonym2026)
    Hejasommaren skrev 2025-08-26 09:21:31 följande:
    Ingen personlig erfarenhet men jag håller med dig att det ser onekligen ut som att ÄL varit så som NC satt ut den. Hur har tempen utvecklats sig sedan sist?
    Precis, och jag har högre temp än min tidigare gravidkurva vilket kanske är ett positivt tecken? Jag har tyvärr diskuterat alldeles för mycket med AI och letar efter halmstrån för att jämföra, trots att många gravidkurvor ser ut som min tidigare och ändå blir friska graviditeter.

Jag hade ett tempfall äl+5, förhoppningsvis var det omgivande faktorer som bidrog till det - sov med öppet fönster och hela kroppen var inte under täcket... Tempen återhämtade sig i alla fall och ser bra ut hittills, känner också molvärk runt om kring äggstocken som lossade och i livmodern. Igår var jag frusen och stundtals varm. Jag kommer testa äl+10, fick positivt med cb ultratidigt digitalt sist, så känns svårt att vänta längre...

Din kurva kan absolut vara en graviditet, känner du några symptom än? Är väl först nu det kan smyga sig på, dock.

• Anonym (anonym2026)

Äl+3 menade jag givetvis... :)

• Anonym (anonym2026)

Kan ju vara en implantationsdipp? Det förklarar ju det negativa resultatet. Jag hade också en dipp imorse, men över coverline så jag försöker tänka att det bara är därför, men det är lättare sagt än gjort?

Hejasommaren skrev 2025-08-27 09:05:39 följande:
    En dipp ÄL+3 behöver i sig inte vara några konstigheter. Håller alla tummar för dig! Min temp sjönk lite idag, fortfarande över CL dock men testade också negativt på ÄL+10? känns rätt kört även om det per se inte behöver vara helt uträknat ännu.
  • Anonym (anonym2026)

Åh, vad tråkigt :( men snart nytt försök i alla fall!

Jag hade en liten dipp igår, fortfarande över coverline, och imorse lite högre temp jämfört med igår. Jag har dock fått lite brun flytning på pappret när jag torkat mig idag... Känns även som att det "rinner" där nere, trots att det inte kommer ut mer än flytning. Kan ju vara nidblödning och tecken på graviditet men lika gärna mens på gång. Får vänta och se helt enkelt, vet inte om jag klarar mig från att testa imorgon även om det troligtvis först kan bli positivt förrän på lördag.

Hejasommaren skrev 2025-08-28 15:53:41 följande:
    Började faktiskt hoppas lite att det kunde vara en implantationsblödning men idag dök mensen upp 🥲 hur går det för dig?
  • Anonym (anonym2026)
    Anonym (EM) skrev 2025-09-20 11:19:54 följande:
    Har jag haft ägglossning redan tror ni? Fick positivt igår men tempen höjdes i förrgår? aldrig varit med om att tempen höjs först sen utslag på ÄL test.. 
    Svårt att säga just nu, beror på hur tempen utvecklas de kommande dagarna. Om du har fortsatt hög temp imorgon kommer NC troligen bekräfta ägglossning (två-tre dagar med höjd temp krävs för att NC ska bekräfta). Däremot om tempen sjunker kan det vara att kroppen försökt ägglossa men ej lyckats, vilket förklarar positivt äl-test, och då bör tempen höjas igen på måndag.

I min nuvarande cykel trodde NC att ägglossningen skulle ske cd10 men den blev inte bekräftad förrän cd19 och jag fick positivt äl-test cd17. Min temp var ganska nära coverline mellan cd10-19 så kroppen försökte troligen ägglossa tidigare än cd19.
  • Anonym (anonym2026)
    Anonym (Försöktilltrean) skrev 2025-09-21 08:31:53 följande:
    Hur skulle ni tolka denna? Dock en miss av temp igår.. sedan en liten ditt idag jämfört med för två mornar sedan. 
    För tidigt att avgöra men för att spekulera så skulle dippen cd24 vara en implantationsdipp, även om det ofta inte visar sig på de flestas kurvor och ändå blir en graviditet. Kan också vara en naturlig variation eller omgivande miljöfaktorer som gjort att tempen dippat den dagen. Det viktigaste är att tempen blir fortsatt hög även efter bim :) ser att du är äl+11, har du planerat att testa snart eller väntar du med det?
  • Anonym (anonym2026)
    Anonym (Försöktilltrean) skrev 2025-09-21 14:52:53 följande:

Testade igår och det var negativt tyvärr, så försöker ställa mig in på att mensen kommer 

Tråkigt ❤️ tänker ändå att det kan vara falskt negativt med tanke på att implantation oftast sker mellan äl+7-10, så ge inte upp helt än även om det är bra att vara beredd på mens för psykets skull. Tempen är tyvärr svår att förutspå något ifrån efter äl, förutom att den brukar dippa för många innan mensen kommer.
Svar på tråden Tempkurvor