• Anonym (EM)

Tempkurvor

Hej,

Vad tror ni om denna tempkurva?
    min mens ska komma idag, haft mensvärk sen i förrgår men ingen mens. Tempen steg idag, aldrig hänt förut men negativt gravtest.. 

Kan man testa så sent som efter BIM när jag vet exakt att jag hade ägglossning för 14 dagar sen och samlag för 15 dagar sen.. Det borde ju visa något på stickan om jag är gravid? Varför ökar tempen när den ska sjunka? Förstår ingenting.. 
  • Anonym (EM)

Tillägger att jag precis fick fullt utslag på ÄL test.

Läst att utslag på ÄL test nära mens kan vara tecken på graviditet. 

Temp som ökar på bimdagen och utslag på ÄL test.. allt tyder på en graviditet men nej helt blankt på gravtestet.. 

Jag får invänta mens eller testa om två dagar igen. 

Tack för svar ❤️

• Anonym (EM)

Har jag haft ägglossning redan tror ni? Fick positivt igår men tempen höjdes i förrgår? aldrig varit med om att tempen höjs först sen utslag på ÄL test.. 
  • Anonym (EM)

Hej,

Någon som fått såhär höjd temp några dagar innan mens men inget utslag på gravtest? 

Ganska säker på att ÄL skedde dag 17-18 och inte 16. 

Aldrig fått så hög temp som 37.. när jag ser andras kurvor så plussar alla samtidigt som tempen ökar. 

• Anonym (EM)

Jag tycker din kurva ser helt okej ut men förstår såklart att du reagerar om du haft tydligare tempökningar förut. 

Progesteron provet borde väl ha mätt styrkan i hormonet? eller fick du bara till svar att du hade haft ÄL? Jag själv funderar nämligen på att ta ett sånt prov då jag aldrig blir gravid men ?allt ser bra ut? enligt läkaren. 

Svar på tråden Tempkurvor