• Anonym (H)

Tempkurvor

Eost skrev 2024-10-16 12:56:36 följande:

Hej! 

vad tror ni om denna cykel? Den ser ju lite annorlunda ut jämfört med förra cykeln? (den andra bilden) 

Förutom tempen så är den största skillnaden denna cykel att jag INTE har ömma bröst/bröstvårtor  vilken jag alltid tidigare cyklar har haft mellan äl och BIM. Men det behöver ju inte betyda något 😅 

förövrigt så känns det som att jag håller på och bli förkyld så det känns ju som något negativt 😕 

Finns det hopp tror ni? vi längtar så efter ett pluss! 

Klart det finns hopp kvar! Ni har täckt upp bra med mys och tydligt att du haft ägglossning. Håller tummarna 🤞 
  • Anonym (H)
    Anonym (Nytempare) skrev 2024-11-12 06:51:36 följande:

Hej, någon som kan hjälpa mig förstå? Är idag på äl+4 om jag förstått det rätt med tempningen, för visst är äl bekräftad i och med fast röd linje? 

Finns där någon särskild anledning till att temperaturen dippar till cl så tidigt som på äl+4? 🤔
    Ja det stämmer ÄL+4.
    Det är ganska vanligt förekommande att det blir en dip 3-4 dagar efter ÄL, det kan vara östrogenstegring. Förmodligen kommer tempen gå upp igen ☺️
  • Anonym (H)
    Nanathalie skrev 2024-11-23 08:25:52 följande:

Hej! Hjälp!

Bim idag och äl+15. Igår fick jag ett negativt gravtest och dessutom hade tempen sjunkit ordentligt som inför mens så förväntade mig en fortsatt sjunkning idag (och mens) men vaknade upp till ingen mens och dessutom
    detta!! Hur konstigt. Och inget gravtest där jag är idag..

Vad tror ni? Kan man få en sjunkning på äl+14 och sedan höjning och därmed vara gravid? Aldrig läst om detta nämligen.

Om ägget fäst sent så kanske 🤞
    Det är dock inte ovanligt att tempen håller sig uppe och sjunker först när mensen har kommit. 
  • Anonym (H)
    Nanathalie skrev 2024-11-23 15:16:52 följande:
    Förstår tanken där också, men mensen kan inte komma senare än äl+16 när man haft bekräftad ägglossning vilket jag har så tänker att jag kan väl vänta 1 dag just in case med att testa och försöka hålla hoppet uppe! Min temp brukar inte gå upp igen innan mens, har aldrig hänt!

Det svåra är ju att en enstaka dags temp inte behöver betyda något. Det kan vara att man ätit senare/tidigare eller annorlunda. Minsta alkohol skjuter också upp tempen. Eller om man sover annorlund osv. 

Hoppas du får två streck på testet 🤞

• Anonym (H)
    Anonym (Oliven) skrev 2024-11-28 12:55:05 följande:

Någon som varit med att tempen börjar gå upp och SEN får jag utslag på ÄL-test? 

fick blinkande i helgen men sen negativa. Antog att ÄL var CD 21 eftersom att tempen gick upp efter, men har ändå tagit ÄL test då jag har väldigt oregelbunden ÄL. Igår var de negativt, idag fick jag plötsligt positivt?? 

förstår ingenting. Gjorde VUL i september som var utan anmärkningar. 

Tacksam för svar. 

Jag upplevde samma när jag använde cb äl tester, de gav positivt i tid och otid. För mig funkade stickor med premom appen mycket säkrare.
  • Anonym (H)
    Anonym (Temp) skrev 2025-03-18 07:27:19 följande:

Hej!
    Någon här som är bra på att tolka kurvor? Har jag ens haft ägglossning tro? 

Svårt att säga, hur tempar du?
  • Anonym (H)
    Anonym (Temp) skrev 2025-03-18 08:16:22 följande:

ja visst känns den väldigt otydlig.

tempar med apple watch. Samma tid varje morgon. 

Det kan funka att begränsa sovschemat så att det går igång först när du sover ordentligt och går av ett tag innan du börjar vakna till. Jag fick det tipset när min var hoppig och det blev bättre. Men går fortfarande inte utlösa exakt äl dag men ändå se en skillnad i nivå innan och efter ägglossnung. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Mt) skrev 2025-03-19 09:10:23 följande:

Hej! Jag är fundersam över min temp-kurva denna månad, den gula linjen på bilden. 
    Vanligtvis följer det ett någorlunda likt mönster men denna månad ligger jag väldigt lågt. Det känns orimligt att det skulle vara en "implantationsdipp" och jag har inte fått min mens.
    Var hos bm igår och de kunde bekräfta att jag haft ägglossning. Jag tempar med klocka, men kollar alltid tempen samma dag, och min sovtid är inställd på lite efter att jag lägger mig till lite innan jag vaknar. 
    Någon som haft liknande och har koll på vad det kan bero på? 

Kanske hade du ägglossning lite tidigare denna månaden? Det är alltid lite svårt att utläsa exakt dag med klocka tycker jag. Alternativt kanske det har blivit lite varmare där du sover nu när det blivit mildare ute och du har lagt armen längre ut från kroppen 🙃 Supersvårt
  • Anonym (H)
    Anonym (Drömmen om ett plus) skrev 2025-04-04 14:32:33 följande:

Vad tror ni? Ser det lovande ut? Har enligt gyn inte PCOS, men eftersom jag har långa cyklar så tror jag ändå att jag har det, men nu har jag varken varit sjuk eller sovit dåligt och haft typiska symtom på ÄL, men vad säger ni, stämmer det tro? Har inte haft någon äl förut utan fått tagit provera för stt framkalla en blödning men nu var det ett tag sen.

Kanske kan du försöka få en second opinion? Jag har förstått det som att man kan ha pcos liknande utan att ha pcos, men att man fortfarande gör samma behandling. Provera och letrozol. 

Jag tror du haft ägglossning, så länge du vart frisk och levt som vanligt sista tiden här. Men kanske att det var cd 74 istället? 

pcos eller inte, hoppas du hittar en läkare som vill hjäloa dig 🥰

• Anonym (H)
    studerade skrev 2025-04-25 21:00:04 följande:

jag är gravid, tidigt bim lördag/söndag. Men kurvan ser knasig ut 🙈 har precis påbörjat Synarela inför vårt första ivf försök ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

förlåt rörigt inlägg men är i chock vi har försökt i 1,5 år. 

Grattos! 🥳 
    Det blir lätt lite hackigt med Apple Watchen som mäter. Jag stängde av funktionen nör jag blev gravid för att slippa onödig oro (även det ett plus innan ivf)! Lycka till!
  • Anonym (H)
    mariaeleonora skrev 2025-08-07 06:39:37 följande:

Hej, vad har ni för tankar om min tempkurva? Har de senaste cyklerna haft väldigt kort lutealfas och blev ledsen igår när jag såg att tempen sjunkit, men idag är tempen hög igen. Kan det vara en graviditet på gång denna gången? 🤞

Enbart ett test kan säga vad som hänt. men det skulle kunnat vara en implantationsdip 🤞 för om jag räknar rätt så är du 9dpo idag? 

Jag skulle inte lägga för stor vikt vid kurvan, jag har sett gravkurvor som dalar neråt innan/efter plus och allt går bra och kurvor som håller sig uppe fint till efter mensen är ankommen. (Därför jag slutade tempa från några dagar efter bekräftad äl till det gick att testa/ mensen kom).

• Anonym (H)

Hur lång lutealfas brukar du ha? 

Det är inte alls konstigt att appen tror den dagen med tanke på den cm du loggat. När man tempar i munnen så har man alltid lägre än om man tempar vaginalt, men håller med ovan att vaginalt ger jämnare kurva. Tempar du med klocka kan det hoppa hur som helst 😅
    Kan inte heller se något tydligt förslag på när äl skulle skett annars. Men enskilda tempar kan vara avvikande så kanske är första ökningen falsk eller vad man ska säga (beror på andra omständigheter än progesteronökning). Du har inte druckit någon alkohol någon dag den helgen eller sovit annorlunda mot annars? Jag vet att minsta halva glas slog på min temp 🙈

Hejasommaren skrev 2025-08-15 09:29:20 följande:

Vill någon kanske bolla med mig? Hur tolkar ni bifogad kurva? Vet att det förmodligen inte finns några enkla svar så antar att jag mest vill skriva av mig..

är på ÄL+16 idag / CD 35. Tog negativt graviditetstest ÄL+14 med känslighet 10 mIU/ml så då kastade jag in handduken och började vänta in mensen. Den lyser dock fortfarande med sin frånvaro. 

någon som vet när FF ?ger upp? på föreslagen ÄL? appen tycker ju fortfarande att jag hade ÄL CD19 men jag är inte längre övertygad. Å andra sidan tycker jag inte det ser helt självklart ut när ÄL istället kunde infallit? tycker inte heller att tempen ser ut som utebliven ÄL men det är väl bara ett önsketänkande från min sida. Vad är era tankar? 

Svar på tråden Tempkurvor