• Ess

Får inget samlingslån och går under!

Långbenopluto skrev 2020-07-03 08:12:46 följande:

Har han betalningsanmärkningar så är det kört.... kan inte du och nån medlåntagare ta blancolån och din sambo får betala er?

Medlåntagare kan va svårt/omöjligt att hitta när det gäller en så pass stor summa.
    Jag skulle aldrig sätta mig i den sitsen och riskera stå med någon annans stora skuld, max ett par tusen om det är en person jag känner väl.
  • Ess
    kommerintepånåtnamn skrev 2020-07-02 13:10:52 följande:
    Nej då tar de huset.
    Men du har skrivit att banken äger huset, de kan inte ta ett hus ni inte äger. 
  • Ess
    kommerintepånåtnamn skrev 2020-07-02 13:10:52 följande:
    Nej då tar de huset.
    Men du har skrivit att banken äger huset, de kan inte ta ett hus ni inte äger. 
  • Ess
    Anonym (F) skrev 2020-07-03 10:52:42 följande:
    En företagskonkurs behöver inte handla om att ?inte sköta sin ekonomi?. Typ som att strunta i att betala en räkning. Varken du eller jag vet vilken business det handlar om men företagande kan innebära risker som icke företagare inte fattar. Man kan bli blåst av leverantörer, kunder går i konkurs och betalning kommer inte in, pandemier kan slå till.
    Nej, det framgår inte att han missköter sin ekonomi på något vis. MEN det är en så pass stor summa att det är svårt att hitta någon som vill stå med på ett lån åt honom, då det trots allt innebär en risk att stå där själv en dag med ett lån man inte fått ut något av.
  • Ess
    Långbenopluto skrev 2020-07-03 11:12:56 följande:
    Nä, det tror jag inte.

Men jag vet inte vilka anhöriga dom har.. kanske nån som verkligen tror på honom och ställer upp?
    Hade han haft en anhörig som kunde avvara den summan så hade han nog inte suttit med dessa lånen idag.
Svar på tråden Får inget samlingslån och går under!