• Anonym (Katarina)

    Bra barnkläder

    Hej!

    Eftersöker råd om vart man kan köpa lite finare barnkläder till baby, men som inte kostar skjortan.
    Har släktingar som fått barn (flera stycken) och tänkte köpa något litet plagg som present. Vill inte köpa H&M, men min ekonomi är inte så stark att jag kan köpa Polarn & Pyret varianterna (ja, jag vet att den butikskedjan har lagt ned, men prismässigt jämförelse stämmer).

    Vilken affär rekommenderar ni?
    Tack för alla tips, även på vad man kan köpa, det skall inte vara något minne för det är inget dop eller namngivning, utan bara en vanlig "grattis till babyn" present.

  • Svar på tråden Bra barnkläder
  • Anonym (Polarn)

    Polarn har mig veterligen inte lagt ner? Handlade för en vecka sedan?

    Just polarn och pyret har haft väldigt bra rea senaste tiden.

    I övrigt kan jag rekommendera att handla på nätet.

    Booztlet, boozt outlet, brukar ha väldigt bra rea

  • Anonym (Katarina)
    Anonym (Sanna) skrev 2020-07-02 16:26:07 följande:

    PoP har väl inte lags ned


    Läste för någon månad sedan att PoP hade begärts i konkurs och båda butikerna i min stad har lagts ned permanent. Men de kanske har rekonstruerat kedjan då, i vart fall kan jag inte handla där både pg ingen affär i närheten och prisnivån som jag skrev i ts.
  • Anonym (Katarina)
    Anonym (Polarn) skrev 2020-07-02 16:26:47 följande:

    Polarn har mig veterligen inte lagt ner? Handlade för en vecka sedan?

    Just polarn och pyret har haft väldigt bra rea senaste tiden.

    I övrigt kan jag rekommendera att handla på nätet.

    Booztlet, boozt outlet, brukar ha väldigt bra rea


    Hinner inte få hem om jag köper på nätet. Gåvorna skall skickas med andra som reser till de nyblivna föräldrarna om någon vecka.
  • Anonym (H)
    Anonym (Katarina) skrev 2020-07-02 16:43:36 följande:

    Läste för någon månad sedan att PoP hade begärts i konkurs och båda butikerna i min stad har lagts ned permanent. Men de kanske har rekonstruerat kedjan då, i vart fall kan jag inte handla där både pg ingen affär i närheten och prisnivån som jag skrev i ts.


    Fast som sagt. Det är jättestor rea i webbshoppen just nu. Bra priser! Och bra kläder!

    Annars håller jag med om kappahls Newbie. Lindex har också en del fint.
  • Anonym (H)
    Anonym (Katarina) skrev 2020-07-02 16:45:17 följande:

    Hinner inte få hem om jag köper på nätet. Gåvorna skall skickas med andra som reser till de nyblivna föräldrarna om någon vecka.


    Beställde förra veckan och fick dagen efter.
  • Anonym (Polarn)
    Anonym (H) skrev 2020-07-02 17:19:32 följande:

    Beställde förra veckan och fick dagen efter.


    Ja just polarn har varit supersnabba för mig. Tagit Max tvp dagar. Men finns ju aldrig garantier
  • Anonym (Ll)

    Newbie på kappahl är poppis hos många så om pop inte finns så kolla där. Om du inte gillar den stilen så är ett alternativ Åhléns, tycker de har fina babykläder av bra kvalitet. Min favorit är annars nameit men det säljs inte i så många fysiska butiker. På en vecka kan du dock garanterat få hem paket om du beställer på nätet i de större butikerna som zalando, boozt och bestseller.

  • legomum

    åhlens har en hel del kläder både finare och roligare samt en massa fulkläder men det finns ändå lite guldkorn där.

Svar på tråden Bra barnkläder