• Vinter16

    Vi som försöker bli gravida i Juli

    Hej!

    Jag har ägglossning om ca 2-3 veckor (ska använda ägglossningstest) och tänkte att det kan vara kul att följa andra som också ska försöka bli gravida nu :). Vad gör ni för att öka chanserna? Hoppas såå på en april bebis

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida i Juli
  • Madame98
    Tiffany skrev 2020-07-07 02:52:45 följande:

    Hoppar in här :)

    Har ägglossning om ca 2v då ska vi köra stenhårt med ägglossningstester.. borde börja med folsyra tabletter nu redan dock.

    Tar ni andra folsyra innan ni blir gravida?

    Hur gamla är ni? Jag är 33 och vi försöker med vårat första barn efter flera missfall och MA


    Ja, har tagit det i 4 månader nu.

    Är 22 och försöker med andra barnet. :)
  • Madame98
    Anonym (Visa) skrev 2020-07-07 17:18:22 följande:

    På vilket sätt funkar folsyra? :) jag har köpt och tänkte börja men har ingen aning om varför man ska ta de .

    Jag är 27 , inga barn sedan tidigare :)


    Det minskar risken bland annat för upprepade missfall om man har brist på det, så jätteviktigt att börja innan graviditeten. Med dottern tog jag innan graviditeten, men med mina 2 missfall började jag dagen jag plussade och efter mitt senaste missfall pratade jag med en barnmorska och hon sa att det var jätteviktigt med folsyran. Så rekommenderar att du börjar direkt.

    Annars är det viktigt för att minska risken för ryggmärgsbråck på barnet.
  • Vinter16
    Tiffany skrev 2020-07-07 02:52:45 följande:

    Hoppar in här :)

    Har ägglossning om ca 2v då ska vi köra stenhårt med ägglossningstester.. borde börja med folsyra tabletter nu redan dock.

    Tar ni andra folsyra innan ni blir gravida?

    Hur gamla är ni? Jag är 33 och vi försöker med vårat första barn efter flera missfall och MA


    Kul! Då har vi äl nästan samtidigt. Jag har tagit folsyra i några veckor nu, är 27 år och har en 17 månaders hemma :)
  • Vinter16
    Tiffany skrev 2020-07-07 02:52:45 följande:

    Hoppar in här :)

    Har ägglossning om ca 2v då ska vi köra stenhårt med ägglossningstester.. borde börja med folsyra tabletter nu redan dock.

    Tar ni andra folsyra innan ni blir gravida?

    Hur gamla är ni? Jag är 33 och vi försöker med vårat första barn efter flera missfall och MA


    Kul! Då har vi äl nästan samtidigt. Jag har tagit folsyra i några veckor nu, är 27 år och har en 17 månaders hemma :)
  • Tiffany

    Jag tog folsyra tsm med b12 förut för att jag hade lite låga värdeb på båda. Ej brist men den nedre gränsen inom referens. Vad jag läst o hört ska man inte ta npt av dem enskilt om man brist på det ena t ex..är det nån som vet vad som menas? T ex ej ta bara folsyra om man har brist på b12 osv ... eller tvärtom? Men om man bara tar folsyra kan b12 då bli lägre om man ej kompenserar med b12?

  • hallonoj

    Jag hoppar in här också, försöker med första barnet! Detta blir väl 2a-3e försöket beroende på hur man räknar. Har gått på horomer i ca 10 år. Sjukt ändå, så förhoppningarna är inte skyhöga men hade såklart blivit enormt glad om det kunde ta sig redan nu. Har känt av värk i brösten och i den sk "tjejmagen" men kan känna så innan mensen med som är beräknad nästa torsdag. Blir det inte plus så ska det ändå bli intressant om jag har en regelbunden mens då detta blir andra hela cykeln. Häftigt hur kroppen kan ställa om sig (i så fall) efter att inte haft mens och oregelbunden mens under så många år!!

  • Vinter16

    Fick ett positivt ägglossningstest igår. Har haft sex lördag, söndag och igår tisdag. Vi kommer inte kunna få till fler tillfällen.. hade egentligen velat få till det idag också men det går inte.

    Tror ni de gångerna räcker?

  • Tiffany

    Har ägglossningsperiod nu o kör så det ryker. Har 3missfall o ett MA i bagaget o försöker fortfarande med första barnet. Låt oss hoppas på ett april barn <3

  • Knaslil96

    Hoppar också in.

    Har inte äl förens om drygt 2-3 veckor men vi bestämde oss för att skaffa barn precis efter förra äl så vi hann inte med hehe.

    Jag har läst en del om folsyra här, jag har köpt Mitt val kvinna som

    Tydligen ska vara bra vid försök till graviditet samt graviditet. Någon annan som testat dom?

  • Tiffany

    Jag äter mitt val kvinna 2 tabl per dag .. funkar kanon tror jag ialf haha.

    Åt tidigare folsyra o b12 tabl stakare pga brist men nu äter jag dessa.

Svar på tråden Vi som försöker bli gravida i Juli