sommar2020regn skrev 2020-07-10 08:06:43 följande:
Okej, nu svarar jag på ditt ursprungliga svar hihi.
Har inte vågat skriva det här tidigare men jag pluggar till läkare så kan kroppen rätt så bra, men när det kommer till en själv så är jag katastrof haha. Min gyn som jag var hos i måndags bekräftade att vi är såna - att vi inte litar på vår kunskap när det kommer till oss själva (även om jag kan palpera portio och uterus osv med ganska så gott självförtroende).
Låter korrekt det du skriver om portio/tappen, skulle prova palpera mig själv igår men fick ont efteråt? Blev rädd att jag varit oförsiktig o smutsig (hade inte rengjort ordentligt) haha.
Och så flytningarna. Det kan ju skilja men jag har för mig fr skolboken att man inte borde ha så mycket flytningar efter ÄL, precis som du skriver. Att det brukar vara ganska "rena trosor" (haha jag är rakt på men behövs ju också om man ska bli läkare, el våga komma fram till något vettigt i de här forumen haha) precis innan mens.
Men hallå - när ska du testa dig då? Förstår att man blir lite knasig, jag har varit helt inne på det här sedan typ 28 juni och jag trodde aldrig jag skulle bli så här knäpp och besatt. Min bästa kompis blev helt chockad när hon kom på mig att skriva här
Önskar dig massor med lycka till, vill veta hur det går!!
Tänkte väl du var inom vården när du använde dig av medicinska termer och lite extra utredande ;) och ja, man får ju vara brutalt rak här också om man ska få veta något och det man är med om har ju garanterat någon annan också varit med om plus att man ändå är lite anonym är :p haha, roligt att din kompis blir chockad men tänker att det är väl skönt ibland att få skriva av sig sina tankar lite anonymt. Inte alltid helt lätt att sitta och prata om det med en vän!? Kan ju vara känsligt från båda hållen..