Konstant lågt blodsocker
Jag har under hela mitt liv plågats av konstant lågt blodsocker. Vad kan det bero på? Behandling? Är detta symtom på diabetes?
Jag har under hela mitt liv plågats av konstant lågt blodsocker. Vad kan det bero på? Behandling? Är detta symtom på diabetes?
Nej högt blodsocker är symtom på diabetes. Lågt blodsocker är symtom på att du har överskott av insulin.
Nej högt blodsocker är symtom på diabetes. Lågt blodsocker är symtom på att du har överskott av insulin.
Sen om det är medfött så har inte dina föräldrar reagerat på att du måste äta 1 gång i timmen?
Har du mätt ditt blodsocker? Vad ligger det på?
Det finns läkemedel mot högt insulin, men det viktiga här är att utreda OM du har det, var det beror på och varför.
Boka tid på din vårdcentral och ta det därifrån.
Har du mätt ditt blodsocker? Vad ligger det på?
Det finns läkemedel mot högt insulin, men det viktiga här är att utreda OM du har det, var det beror på och varför.
Boka tid på din vårdcentral och ta det därifrån.
Som sagt, det är inte tecken på diabetes.
Däremot kan till exempel en endokrin tumör ge liknande symtom.
Jag tycker du ska gå till vårdcentralen med dina problem och därifrån remitteras vidare för utredning.
Ts, hur klarar du nätterna? Stiger du upp och äter en gång i timmen då också? Och hur mår du på morgonen när du kliver upp?
Du måste kolla upp dina riktiga värden, det kan mycket väl handla om obalans i några av dina salter istället, ex kalium som någon nämnde, sedan finns magnesium, kalcium etc.
Om du klarar att sova hela nätterna och sedan gå upp och äta frukost på någorlunda vanligt sett har jag svårt att se att det skulle kunna vara konstant lågt blodsocker, för då skulle det inte vara så stor skillnad på natt och dag som du beskriver.