Inlägg från: Anonym (@) |Visa alla inlägg
  • Anonym (@)

Konstant lågt blodsocker

Läs på om insulin resistens, hela livet låter väl länge men kan vara din problematik kanske.

• Anonym (@)
    Anonym (Diabtyp1) skrev 2020-07-05 10:18:01 följande:

Insulinresistens är när kroppen inte tar till sig insulinet vilket ger högt blodsocker. Det är inte det TS har problem med.

Eftersom TS inte kan svara på vilka värden hon har så är det inte värderna som ligger till grund för frågan. Har själv trott att jag var på väg att få diabetes, då symptomen fanns där trodde jag. Bokade tid och fick höra att det ser jätte bra ut, ingen diabetes. Insulin resistens för en oinsatt ger snabbt tankar om diabetes när det istället är andra saker som är problemet.

Kolla värdet på VC TS och ser det bra ut så undersök insulin resistens. Tog mig två dygn av väldigt dåligt mående att komma bort från vad jag trodde var lågt blodsocker-anfall, sedan tar processen i sig lång tid men märkte omedelbar förbättring efter två dygns abstinens när jag tog bort insulinprodukter och kolhydrater.
  • Anonym (@)
    Anonym (Diabtyp1) skrev 2020-07-05 10:18:01 följande:

Insulinresistens är när kroppen inte tar till sig insulinet vilket ger högt blodsocker. Det är inte det TS har problem med.

Eftersom TS inte kan svara på vilka värden hon har så är det inte värderna som ligger till grund för frågan. Har själv trott att jag var på väg att få diabetes, då symptomen fanns där trodde jag. Bokade tid och fick höra att det ser jätte bra ut, ingen diabetes. Insulin resistens för en oinsatt ger snabbt tankar om diabetes när det istället är andra saker som är problemet.

Kolla värdet på VC TS och ser det bra ut så undersök insulin resistens. Tog mig två dygn av väldigt dåligt mående att komma bort från vad jag trodde var lågt blodsocker-anfall, sedan tar processen i sig lång tid men märkte omedelbar förbättring efter två dygns abstinens när jag tog bort insulinprodukter och kolhydrater.
  • Anonym (@)
    Anonym (Diabtyp1) skrev 2020-07-05 11:59:03 följande:

Är nog för det är väldigt ovanligt att ha insulinresistens när man inte är diabetiker främst typ 2, då hela 80-90 % av typ 2 diabetiker har detta. Och mitt fel då jag faktiskt trodde insulinresistens indikera på diabetes typ 2. Insulinresistens kan ge Hyperinsulinemi då bukspottkörteln överproducerar insulin fast kroppens celler inte kan ta in dem vilket ger hypoglykemier. Vilket kan vara TS fall. Men känns konstigt att under ts uppväxt ingen kollat upp detta isåfall.

Fick du Metformin insatt? Och vad var det för insulinprodukter du pratar om?

Är man vidare intresserad förklaras det bra här:)

martinajohansson.se/insulinresistens-lajvsandning/
Svar på tråden Konstant lågt blodsocker