• Anonym (Nervö­s)
    Sun 5 Jul 2020 22:34
    2903 visningar
    11 svar
    11
    2903

    Första dejten (Ge tips snälla!!)

    Hej familjeliv!
    Jag (25+ kvinna) har träffat en kille via en dejtingsida och efter vi har pratat över telefon i några timmar bestämde vi oss för att träffa varandra på en dejt nästa vecka eftersom vi verkar klicka. Detta är min första dejt på nästan ett år (efter dålig relation tog slut + bortgång av en förälder) och det känns som jag har typ glömt bort hur det är att dejta. Har ni några tips på hur man ska vara, säga, fråga, klä sig, göra för aktiviteter mm? Eller tips på vad jag absolut inte borde göra och undvika? Alla tips och råd uppskattas!! 

  • Svar på tråden Första dejten (Ge tips snälla!!)
  • Anonym (Mia)
    Sun 5 Jul 2020 22:41
    #1
    +1

    1. Va dig själv.

    2. Ställ frågor och va nyfiken på honom. Enkelt knep att få någon att gilla en.

    3. Ha kläder du känner dig bekväm i. Du måste inte klä upp dig. Satsa med på vardagsfint.

    4. Promenader är bra. Samtalet flyter på lättare även lätt att avsluta dejten om det inte känns bra eller förlänga genom att fortsätta att gå eller ta en fika.

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sun 5 Jul 2020 23:54
    #2
    Anonym (Mia) skrev 2020-07-05 22:41:58 följande:

    1. Va dig själv.

    2. Ställ frågor och va nyfiken på honom. Enkelt knep att få någon att gilla en.

    3. Ha kläder du känner dig bekväm i. Du måste inte klä upp dig. Satsa med på vardagsfint.

    4. Promenader är bra. Samtalet flyter på lättare även lätt att avsluta dejten om det inte känns bra eller förlänga genom att fortsätta att gå eller ta en fika.


    Promenader är inte bra. Det föreslog jag en kvinna som jag var intresserad av. Jag fick nej.
    De flesta som svarade tyckte också att det var ett tråkigt förslag av mig.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Sun 5 Jul 2020 23:55
    #3

    Bästa rådet du fick där är att vara dig själv. Det är enda rådet jag vill ge också.

  • Anonym (Pelle­)
    Mon 6 Jul 2020 00:11
    #4
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-05 23:54:19 följande:

    Promenader är inte bra. Det föreslog jag en kvinna som jag var intresserad av. Jag fick nej.

    De flesta som svarade tyckte också att det var ett tråkigt förslag av mig.


    Promenader är visst bra.

    Det bästa man kan göra på en första dejt. Smidigt att avsluta dejten om inte attraktion finns. Många mulliga tjejer där ute som inte visar helkroppsbild. Plus att man får en promenad med sällskap. Vilket är trevligt hursomhelst.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Mon 6 Jul 2020 00:15
    #5
    Anonym (Pelle) skrev 2020-07-06 00:11:45 följande:
    Promenader är visst bra.

    Det bästa man kan göra på en första dejt. Smidigt att avsluta dejten om inte attraktion finns. Många mulliga tjejer där ute som inte visar helkroppsbild. Plus att man får en promenad med sällskap. Vilket är trevligt hursomhelst.
    Jag har varit på många första dejter där vi tog en promenad. Det kändes mer avslappnat att vandra runt och prata, alltid nåt i omgivningen att titta på osv.
    Men det verkar vara många kvinnor som tycker att det är ett tråkigt förslag av en man. De känner väl inte direkt att de blir tagna med storm. Många vill nog ha mer action, att mannen har lite fantasi.
  • Anonym (kaffe­draken­)
    Mon 6 Jul 2020 00:21
    #6

    Men TS, lyssna inte på mig. Hon som jag föreslog en promenad är 20 år yngre än mig, och jag trodde att hon var intresserad, så jag har egentligen noll koll. Du ska göra det som känns bra för dig. Tycker du det vore trevligt med en promenad, då ska ni göra det. Tror att ett sånt förslag är bättre när det kommer från kvinnan.

  • Anonym (Mia)
    Mon 6 Jul 2020 07:37
    #7
    Anonym (kaffedraken) skrev 2020-07-06 00:15:19 följande:

    Jag har varit på många första dejter där vi tog en promenad. Det kändes mer avslappnat att vandra runt och prata, alltid nåt i omgivningen att titta på osv.

    Men det verkar vara många kvinnor som tycker att det är ett tråkigt förslag av en man. De känner väl inte direkt att de blir tagna med storm. Många vill nog ha mer action, att mannen har lite fantasi.


    Ja det kanske kan stämma. Få killar har föreslagit det för mig, kanske två bara. Många tjejer förväntar sig nog att bli bjuden på något så som bio eller middag. Jag tycker sån situation bara är stel. Hopplöst att äta och ha en bra konversation och under bion kan man ju inte prata. Visst har man nåt efter bion att prata om men för mig är det ingen bra första dejt.
  • Mon 6 Jul 2020 08:15
    #8

    Kom igen nu, hur svårt kan det va? Gör som alla andra kvinnor, klättra upp på tronen och vänta på att han ska roa dig.

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Mon 6 Jul 2020 08:37
    #9
    Anonym (Mia) skrev 2020-07-06 07:37:10 följande:
    Ja det kanske kan stämma. Få killar har föreslagit det för mig, kanske två bara. Många tjejer förväntar sig nog att bli bjuden på något så som bio eller middag. Jag tycker sån situation bara är stel. Hopplöst att äta och ha en bra konversation och under bion kan man ju inte prata. Visst har man nåt efter bion att prata om men för mig är det ingen bra första dejt.
    Biodejt kan inte vara nån hit. Sitta där i mörkret i 2 tim med nån man inte känner.
    Första dejten på café har jag gjort några gånger. Gillade det inte så mycket. Jag tyckte promenader var skönare.
    Jag minns kvinnor som svarade i min tråd ville att han föreslår nån aktivitet istället. Biljard minns jag nån sa. Inte alltid det finns tillgång till alla aktiviteter. En promenad kan man ta var som helst.
    Jag förstår inte varför allt ska vara så tillkrånglat.
    Blir jag ihop med en kvinna så skulle jag vilja ta promenader tillsammans med henne. Jag tycker att det är romantiskt.
  • Anonym (Nervö­s) Trådstartaren
    Mon 6 Jul 2020 09:13
    #10

    Tack så mycket för era svar med kloka råd och tips!
    Promenad tycker jag låter trevligt, om det inte kommer att spöregna såklart.
    Tänkte att fika + promenad kanske skulle upplevas som tråkigt förslag från min sida men det verkar som många av er tycker det är en bra idé om man skulle vilja avsluta dejten lite tidigare än väntat. 
    Min backup plan just nu om det blir dåligt väder är eventuellt boulebar eller typ escaperoom, vill gärna visa att jag är intresserad med att komma med förslag mm. :) Låter det okej i era öron? Är som sagt verkligen inte van med dejting just nu men vill göra mitt bästa så att oavsett hur det går kan jag känna mig bra och mer inställd till dejting generellt. 

  • Anonym (kaffe­draken­)
    Mon 6 Jul 2020 09:15
    #11
    +1
    Anonym (Nervös) skrev 2020-07-06 09:13:57 följande:

    Tack så mycket för era svar med kloka råd och tips!
    Promenad tycker jag låter trevligt, om det inte kommer att spöregna såklart.
    Tänkte att fika + promenad kanske skulle upplevas som tråkigt förslag från min sida men det verkar som många av er tycker det är en bra idé om man skulle vilja avsluta dejten lite tidigare än väntat. 
    Min backup plan just nu om det blir dåligt väder är eventuellt boulebar eller typ escaperoom, vill gärna visa att jag är intresserad med att komma med förslag mm. :) Låter det okej i era öron? Är som sagt verkligen inte van med dejting just nu men vill göra mitt bästa så att oavsett hur det går kan jag känna mig bra och mer inställd till dejting generellt. 


    Tycker det låter skitbra! Hoppas det blir en bra dejt Glad
Svar på tråden Första dejten (Ge tips snälla!!)