• Anonym (Blivande mamma)

    Hur många barn har ni och kön på barnen?

    I Sverige är det väl vanligast (och kanske i hela världen också) att man får två eller tre barn. Jag tycker att det verkar vara himla många flickor överallt. Tycker att det känns som att de flesta får två tjejer och om det är fler än två barn så blir det många tjejer då också, tycker jag att det verkar som. Men jag vet inte vad som är vanligast, kanske det är vanligare med två (eller flera) pojkar, eller en av varje kön.

    Vad har ni? Planerar att börja försöka skaffa barn snart och det skulle vara kul med en av varje, men det spelar ingen roll alls. :)

  • Svar på tråden Hur många barn har ni och kön på barnen?
  • Anonym (3 snart 4)

    Jag har 3 än så länge.

    Son 10 år,

    dotter 8 år

    dotter 6 år

  • Anonym (Mamman)

    Har hitills 2 st, 1 pojke på snart 3 år och en flicka på 6 månader.

    De flesta jag umgås med har inte fått barn än eller så har de fått sitt första barn där de flesta faktiskt är pojkar. De vänner jag känner som har mer än ett barn har bara pojkar hitills. Är även mer killar i sonens förskolegrupp.

    Undantaget är mina syskon. De har bara flickor.

  • Anonym (Mamman)

    Har hitills 2 st, 1 pojke på snart 3 år och en flicka på 6 månader.

    De flesta jag umgås med har inte fått barn än eller så har de fått sitt första barn där de flesta faktiskt är pojkar. De vänner jag känner som har mer än ett barn har bara pojkar hitills. Är även mer killar i sonens förskolegrupp.

    Undantaget är mina syskon. De har bara flickor.

  • Gusa

    Barn 1 Pojke
    Barn 2 Pojke
    Barn 3 Pojke
    Barn 4 Flicka
    Barn 5 Pojke

    Så din teori stämmer iallafall inte här.

  • Anonym (ED)

    2 pojkar på 2 och 3 år. Av svärmors 9 barnbarn var 6 stycken pojkar. Och fler blir det inte.

  • Anonym (många)

    Vi har 9 barn mellan 8 och 24. Pojke, flicka, två flickor, pojke, pojke, flicka, pojke, flicka. Vi har såledels 1 mer flicka än vi har pojkar.

    Alla är gemensamma biologiska.

  • Anonym (Hjärta)

    Två barn, en pojke och en flicka.

    I vår umgängeskrets är det nästan bara pojkar, likaså på förskolan där det bara är två flickor på sonens avdelning.

  • Anonym (Hjärta)

    Två barn, en pojke och en flicka.

    I vår umgängeskrets är det nästan bara pojkar, likaså på förskolan där det bara är två flickor på sonens avdelning.

Svar på tråden Hur många barn har ni och kön på barnen?